אסטרטגיה לחברות – 9 כלים שיווקיים אסטרטגים לחברות

אסטרטגיה לחברות – 9 כלים שיווקיים אסטרטגים לחברות 1

אסטרטגיה לחברות היא הדבר החשוב ביותר בכל התהליך שלשיווק, פרסום וכמובן פרסום באינטרנט. תהליך זה הוא  תהליך ארוך, סיזיפי ועם חשיבות עצומה להצלחה העסקית של החברה שלכם.

אסטרטגיה לחברות היא בעצם בניית תוכנית עבודה מסודרת ומפורטת שתעזור לחברה להעביר את המסר הרצוי לקהל הלקוחות דרך הפלטפורמות השונות ובצורה האפקטיבית ביותר. הדרכים הקיימות הן רבות ומגוונות וכל חברה מחזיקה באסטרטגיות משלה על פי החזון, המטרות העסקיות וניסיון העבר של החברה.

בסופו של יום, המטרה של כל חברה היא להגדיל את רווחיות החברה ולעזור לה לגדול בשוק הרלוונטי לה אל מול המתחרים שלה וכדי לעשות זאת – ישנו צורך להגיע אל קהל היעד עם המסרים הנכונים ובפלטפורמות הנכונות, וכמובן עם ההצעה הנכונה.

אסטרטגיה לחברות עוזרת לכם ולחברה שלכם להשיג בדיוק את זה – האינטראקציה הנכונה עם הלקוחות שלכם. במאמר זה, נציג בפניכם 9 רעיונות לאסטרטגיה מצליחה שבהחלט יכולים לקרב אתכם ללקוחות שלכם ולקחת את החברה שלכם לשלב הבא.

קידום אתרים אורגני

אסור להמעיט בחשיבות האופטימיזציה במנועי חיפוש (SEO), וזה לא כל כך ברור כיום. בכל פעם שיש ללקוחות שאלה, או שהם מחפשים אחרי שירות או מוצר הם מחפשים בגוגל כדי למצוא תשובה. אתם רוצים לוודא שכשאנשים מחפשים שאלה שרלוונטיות לפעילות החברה שלכם – האתר שלכם עונה עליה וכך הם יצרו אינטראקציה עם החברה שלכם.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות אסטרטגיית SEO, שהיא בעצם קידום אורגני. שילוב של תוכן איכותי, קישורים חזקים, אופטימיזציה פנימית לאתר שלכם – הם מרכיבי הבסיס של קידום אורגני מוכוון תוצאות עסקיות.

מכיוון שגוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בישראל וגם בעולם, החשיבות של מיקומים גבוהים במילות החיפוש הרלוונטיות הוא קריטי. ככל שהאתר שלכם יהיה מדויק יותר, עשיר יותר ובעל ערך רב יותר ללקוחות הפוטנציאלים שלכם, גוגל תיתן ציון גבוה יותר לאתר והביטויים מהאתר שלכם יופיעו בתוצאות חיפוש גבוהים יותר.

מומחה קידום אתרים הוא האחראי על הקידום האורגני של החברה שלכם אך חשוב לציין שההצלחה לא תלויה אך ורק בהבנה בקידום אורגני, אלא בשיווק בכלל ובשיווק באינטרנט בפרט. חשוב מאוד לבדוק היטב מה המומחיות של חברת הקידום שלכם, מהו המודל העסקי שלהן ומה ההצלחות שהן יכולות להציג ולהראות.

אסטרטגיה לחברות

שיתופי פעולה

עבודה עם חברות או מותגים אחרים היא דרך מעולה לדחוף את השם של החברה שלכם קדימה ולהגיע לעוד לקוחות חדשים שאין מכירים את המוצר או השירות שלכם. שיתופי פעולה עם חברות אחרות צריך לעשות בצורה נכונה ולבחור היטב את החברות איתן אתם מבצעים שיתופי פעולה.

ישנן דרכים רבות לשיתופי פעולה בין חברות, כאשר המוכרת בהן היא CROSS SALE של מוצרים שרלוונטיים ללקוחות של החברה. אם לדוגמא, החברה שלכם מוכרת ציוד ספורט כמו טרמפולינות, שולחנות סנוקר או טניס שולחן, בסבירות גבוהה הלקוחות שרוכשים מכם הם בעלים של בתים פרטיים.

במקרה כזה, אתם יכולים לשתף פעולה לדוגמא עם חברה שמוכרת בריכות לבתים פרטיים ולהגיע אליהם עם הצעה ייחודית לרכישה של המוצרים שלכם.

תוכנית שיתופי פעולה עם חברות אחרות כוללת כמובן ייעוץ משפטי וסגירה משפטית של אופי החוזה וצורת ההתקשרות, אך חשוב להכניס נושא זה לתוך האסטרטגיה השיווקית של החברה ולבחון את הכדאיות של שיתופי פעולה עבור החברה שלכם.

מדיה חברתית

אחד מהכלים החזקים ביותר להגיע אל קהל לקוחות בשנים האחרונות הוא לפנות אליהם דרך הרשתות החברתיות.

האסטרטגיה ברשתות החברתיות צריכה להיות מאוד מסודרת וברורה. הרשתות החברתיות מאפשרות לכם להתחבר אל קהל היעד והלקוחות בצורה עמוקה ואינטימית יותר באמצעות תכנים עשירים ומגוונים, הצעות ערך בהתאם למצב בו הם נמצאים ועל פי הסגמנט השיווקי שהם נמצאים בו.

פרסום ברשתות חברתיות עשוי לכלול מספר רב של פלטפורמות כמו למשל פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, פרסום בטיק טוק או לינקדאין – הדגש הוא לבחון היטב באילו רשתות כדאי לכם לפעול כי כל אחת מהן  תצריך השקעה של זמן וכסף. שימו לב כי אתם בוחנים היטב את השימוש ברשתות החברתיות אל מול המטרות העסקיות שלכם וכמובן היכן קהלי היעד שלכם נמצאים.

פרסום בערוצים מרובים

האם מותג מוביל יכול לבצע שימוש רק בפלטפורמה אחת או שתיים? האם מותג יכול לוותר על שימוש בכלי תוכן כמו טאבולה או אאוטבריין, או בכלים שנועדו להגברת מודעות וחשיפה כמו GDN של גוגל?

חשוב לזכור כי המתחרים שלכם לרוב יעשו שימוש בפלטפורמות המסורתיות המקובלות – זה המקום של אסטרטגיה לחברות לזהות ולאפיין את הפעילות של המתחרים על פי פלטפורמות.  כדי להשיג קהל שאולי לא מטורגט על ידי המתחרים שלכם אתם צריכים שתהייה לכם נוכחות גם במקומות היותר "נידחים" ופחות מקובלים לפרסום.

יכול מאוד להיות שדרך הפלטפורמות הללו, אתם תיפתחו לקהל יעד שאף אחד מהמתחרים שלכם לא הגיע אליו עדיין ואתם תהיו היחידים שמציעים להם פתרון לבעיה או מענה לצורך מסוים.

זיהוי של אוקיינוסים כחולים במסגרת כתיבת האסטרטגיה השיווקית היא פעולה הכרחית שיכולה לייצר לכם יתרון תחרותי משמעותי מות המתחרים בסביבה העסקית שלכם.

פרסום בגוגל

כלי הפרסום של גוגל משמשים חברות בכל הגדלים ומכל התחומים לשוק ולקדם את העסק – אם עבור מטרה של מכירות און ליין, לידים או יצירת מודעות למותג.

כלי הפרסום המגוונים של גוגל כוללים גם את הקמפיינים המוכרים של חיפוש שמאפשרים לכם להציג מודעה עבור שאילתות ממוקדות של לקוחות, ולצידם גם קמפיינים של GDN  או REMARKETING שמאפשרים לכם להגיע אל הלקוחות עם באנרים מעוצבים באתרים מובילים בישראל.

שילוב עם קידום אורגני הוא אפקטיבי במיוחד מכיוון שהוא מאפשר לכם להציג לגולשים מודעה שלכם גם בראש הדף באמצעות מודעה ממומנת, וגם עם מודעה אורגנית שמופיעה לאחר מכן אם הלקוח ממשיך לגלוש מטה.

אצלנו בשטיק מדיה, בזמן כתיבה של אסטרטגיה לחברות אנחנו נותנים משקל משמעותי לכלי השיווק של גוגל על מנת לוודא שהגולשים הרלוונטיים מוקפים במסרים המתאימים להם והמסייעים לחברה לעמוד במטרות העסקיות שלה.

לקריאה נוספת על נושא של קידום בגוגל, בקראו במאמר קידום בגוגל – 7 טיפים עוצמתיים לשיפור חשבון GOOGLE ADS שלכם.

רשימות תפוצה

רשימות תפוצה הן אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור קשר עם הלקוחות של החברה. למרות שקשה ליצור אותן ולבנות רשימת תפוצה איכותית, הן מציעות לחברה קו ישיר לתיבת הדואר הנכנס של הלקוחות או לתוך מכשיר הנייד שלו בתור סמס עם הצעות מלאות ערך או עם הנחות ומבצעים מיוחדים.

חברות רבות פוסחות על תהליך זה של יצירת דאטא איכותי של לקוחות מכיוון שהן לא מסתכלות מספיק אל העתיד ולא נעזרות באנשי מקצוע מיומנים שיציירו את העתיד הזה עבורן. ישנן חברות שהגיעו אלינו לייעוץ לפני מספר שנים ואמרו להם באותו היום להקים לעצמן רשימות של לקוחות, וכיום יש להם רשימות של עשרות אלפי אנשים רלוונטיים שניתן לטרגט.

דאטא שווה כסף, וככל שהדאטא גדולה יותר, איכותית יותר ומפולחת יותר כך הקסמים שניתן לייצר איתה וההכנסות שהיא יכולה לייצר לחברה שלכם הולכות וגדלות.

תנו את הדעת על נקודה זו בזמן בניית האסטרטגיה השיווקית של החברה שלכם ובחנו מהם הכלים והדרכים הנכונות לייצר את הדאטא שנצבר בחברה לאורך השנים.

פרסום ביוטיוב ושיווק בווידאו

אומרים שתמונה שווה אלף מילים – וידאו שווה הרבה יותר.

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל ולכן שיווק ביוטיוב יכול לעזור לכם להגיע אל קהל היעד שלכם בצורה ממוקדת, יעילה ועל פי חיתוכים מדויקים שיוטיוב מאפשרת לכם.

תוכן וידאו גורם לקהל להיות מעורב יותר מכיוון שזוהי דרך קלה לצריכת תוכן והעברת מסרים. סרטון וידאו מושך ומעניין הוא טוב ואפקטיבי יותר מכל תמונה שתציגו או טקסט שתכתבו אך חשוב מאוד להעביר את המסר בצורה מעניינת ומושכת.

פעמים רבות אנחנו נתקלים במקרים בהם חברות הפיקו סרטוני וידאו, לעיתים אף סרטונים מושקעים מאוד, אך הסרטונים עומדים בערוץ היוטיוב עם מספר קטן מאוד של צפיות, לעתים אפילו עשרות או מאות של צפיות בלבד.

יש פה פגיעה במספר רבדים במותג שלכם:

  1. אובדן הפאסון (כי זה מקטין מאוד לראות חברה רצינית עם סרטונים שיש להם 54 צפיות)
  2. בזבוז תקציבי (כי אם כבר הפקתם, לפחות שמישהו יראה את זה)
  3. אובדן הכנסות (כי סרטון טוב שמגיע לקהלים הנכונים יכול לייצר לכם הכנסות משמעותיות)

עלות ההפקה של סרטוני וידאו כיום ירדה משמעותית וכל חברה יכולה לאפשר לעצמה להפיק סרטונים, אך שימו לב – הסרטון צריך להיות באיכות, בנוי כמו שצריך ועם מסר שיווקי ברור מאוד ומניע לפעולה. בדקו כי משרד הפרסום שלכם לוקח חלק משמעותי בתהליך על מנת להנחות מהו הקופי והקריאייטיב הנכון לסרטונים.

תמונה שמכילה טקסטהתיאור נוצר באופן אוטומטי

מבצעים אגרסיביים

מי לא אוהב הנחות ומבצעים?

מבצעים מושכים לקוחות – זה דבר ידוע . אפילו לקוחות יוקרה ממעמד סוציו אקונומי גבוה אוהבים הנחות – כולם כולל כולם אוהבים הנחות.

קחו לדוגמא חברה כמו KSP, ששינתה פניה לחלוטין ועברה מחברה למכירה של ציוד היקפי למחשבים, לחברה שמוכרת ציוד מסוגים רבים ותחומים שונים ומגוונים. רשת זו מפעילה מערך מכירות משומן שכולל שימוש בדאטא איכותי ובמבצעים שלא ניתן לעמוד בפניהם.

זה מייצר טראפיק, זה מייצר ציפייה, זה מייצר מכירות וכמובן מגדיל את הדאטא שיש לחברה על הלקוחות שלה. אין שום בושה בשימוש במבצעים והנחות ואתם צריכים לראות איך אתם מרגשים ומפתיעים את הלקוחות שלכם כל הזמן בתחום זה.

אסטרטגיה לחברות תכלול כפי שכבר רשמנו, ניתוח של המתחרים, ומומלץ מאוד להבין מהן ההנחות ומהם המבצעים בהם הם משתמשים ומה הגיוון במבצעים. האם זה תמיד 10 אחוז הנחה או אתר כולל מע"מ, או שיש גם מבצעים והטבות מיוחדות ללקוחות על קנייה מסכום מסוים למשל.

התנסות עם כלי פרסום חדשים

אחת מהצרות העיקריות של חברות היא חוסר תעוזה וחוסר אומץ שיווקי.

אסטרטגיה שיווקית איכותית תכלול תמיד שימוש בכלי פרסום חדשים וייחודים שיכולים לייצר לכם יתרון על פני המתחרים שלכן ולחשוך אתכם אל קהלים חדשים בפלטפורמות חדשות או על ידי כלים חדשים.

אנחנו משטיק מדיה מאמינים כי חדשות ואימוץ טכנולוגיות הוא חלק בלתי נפרד מפעילות שמשרד פרסום חייב לנקוט בהן, כדי להבטיח את ההצלחה של הלקוחות שלו ולהגדיל את אחוזי ההמרה שלו.

חשוב לזכור, כי לעיתים בוחרים בכלים מסוימים שאמורים לספק תוצאות מסוימות, וזה לא קורה. אבל, זה לא נורא. חשוב מאוד לנסות דברים חדשים בתקציבים קטנים בהתחלה, לבצע טסטים ובדיקות ולראות מה התגובה.

אם למשל אתם מטמיעים מערכת חדשה של פרסום פרוגרמטי בארגון, חשוב להעביר אליה בהתחלה תקציב מסוים מתוך התקציב הכללי ולבחון כל הזמן את הROI שמתקבל משם לעומת הROI שהחברה רגילה לקבל מכלי השיווק והפרסום המסורתיים שלה.

כך תוכלו לקחת סיכונים מחושבים, כאלו שהארגון יכול לעמוד בהם מחד, ויכולים להבטיח תשואה גבוהה יותר מאשר המצב הקיים.

אסטרטגיה לחברות – שטיק מדיה

אסטרטגיה לחברות היא המומחיות שלנו והיא הדבר הראשון שאנו עושים בתחילת העבודה עם לקוח חדש. במרוץ השנים, בנינו אסטרטגיות מצליחות ביותר לחברות גדולות וקטנות כאחד והשתמשנו בכל הכלים עליהם דיברנו במאמר

קחו את החברה שלכם קדימה, תבצעו עבודה ממוקדת הכנסות וביצועים וכמובן, פנו אלינו לקבלת יעוץ מקצועי.

5/5 - (2 votes)