קידום במנועי החיפוש משמש כבר שנים רבות ככלי מרכזי ביצירת תנועה איכותית לאתרים של חברות וארגונים.
הרלוונטיות הגבוהה שגוגל מגישה לגולשים בתוצאות החיפוש,
הפכה את התוצאות האורגניות הראשונות במנוע החיפוש של גוגל למוקלקות ביותר.
כל חברה קידום אתרים יודעת שהתברגות במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש,
משמעותה הגדלת הכניסות האורגניות לאתר וכתוצאה מכך גם
עלייה ברמת המודעות למוצרי החברה ולכמות הלידים שהחברה מייצרת.
איך נקבעות תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל?
מכיוון שגוגל לא מפרסמת באופן ברור וחד משמעית את הקריטריונים שלה להצגת תוצאות החיפוש הראשונות,
המידע שחברות לקידום אתרים מחזיקות אצלן נובע מניסוי וטעייה,
המון ניסיון והמון המון ידע מקצועי. עולם הקידום האורגני מוכיח את עצמו שנה אחרי שנה ככלי איכותי לייצור לידים,
ועל כן הניצחון דורש יצירתיות ויציאה מהקופסא ומאזור הנוחות,
בעיקר בשוק שבו התחרות היא עזה.
ישנם גורמים שבאופן וודאי משפיעים על תוצאות החיפוש של גוגל ועל האופן שבו הרובוטים של גוגל יקראו את האתר שלכם ויחליטו על הציון שלו ומידת הרלוונטיות שלו לגולשים ברשת.
ניתן מבט על שניים מהגורמים האלו ונרחיב מה ניתן לעשות כדי לשפר אותם.
תוכן איכותי
כנראה אחד מהגורמים המרכזיים בהשפעה על הציון שגוגל תיתן לאתר שלכם. בסופו של יום, גוגל רוצה להגיש לגולשים שלה תוצאות מדויקות ככל האפשר ביחס למה שהם חיפשו. ולכן, ככל שהתוכן שלכם יהיה מדויק למה שהגולש חיפש וייתן לו ערך, הציון שלכם יעלה ופוטנציאל הקידום של האתר שלכם יעלה.
תוכן מועתק או תוכן לא מקורי ולא יצירתי, שכתוב אך ורק לשם קידום
– כנראה ויזכה את האתר בענישה מגוגל ובהורדה בתוצאות הדירוג.
לא כדאי להתעסק עם תכנים מסוג זה ועל כן – אם אתם משתמשים בכותב תוכן חיצוני (ובעיקר אלו הזולים), וודאו שיש לכם יכולת לנטר ולבדוק את המאמרים שמועלים לאתר שלכם.
סביר להניח שהסיבה שבגללה אתם קוראים את המאמר הזה עכשיו,
היא בגלל שגוגל דירגה בציון גבוה את האתר שלנו ביחס לביטויים כמו חברה לקידום אתרים. זה מייצר תנועה איכותית, מודעות למותג וגם לידים. כשתצאו מהאתר ותראו באנרים שלנו עוקבים אחריכם ומציעים לכם לעבוד איתנו, תוכלו להבין אפילו יותר לעומק מה הערך של הכנסת גולש חדש לאתר שלכם על ידי קידום אורגני איכותי.
אתם יכולים לכלול בתוכן שלכם קישור לאתרים חיצונים ורלוונטיים לנושא המאמר שלכם, כמו למשל קישור שאני אתן לכם לקריאה על מאמר של שיפור תוצאות הSEO של האתר שלכם: לינק
מהירות אתר
מהירות טעינת האתר שלכם היא קריטית בציון שגוגל תיתן לאתר שלכם. גוגל רוצה לשפר את חווית הגלישה כל הזמן, לצד הרלוונטיות של תוצאות החיפוש. אתרים איטים שיגרמו לגולש לחזור אחורה לתוצאת חיפוש אחרת, בעצם ירעו את חווית הגלישה שלו. על כן גוגל דורשת מאתרים להציג מהירות אתר גבוהה, כשההמלצה היא למהירות טעינה של עד שלוש שניות לאתר.
אתם יכולים לבדוק את מהירות טעינת האתר שלכם בלינק הבא:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
כחלק מההמלצה של גוגל על מהירות טעינת אתר של עד 3 שניות,
היא אף הגדילה לעשות והוציאה דרישה לאתרים לעבוד עם AMP – ACCLERATED MOBILE PAGES.
המשמעות היא אתרים מהירים יותר למובייל, עם פחות דגש על עיצוב כבד ויותר על טקסט שנטען מהר וביעילות לגולש.
אתר פרסום בגוגל של שטיק מדיה לדוגמא, בנוי על AMP,
דבר שהוכיח את עצמו חד משמעית בציון המהירות של האתר.
חשוב לומר, אתרים רבים שקיבלנו לידינו היו נראים מאוד טוב מבחינה גרפית, אך מהירות האתר הייתה נמוכה, עקב חוסר הקפדה על בניית קוד נכון לאתר והקפדה על ההוראות של גוגל לשמירה על מהירות אתר תקינה.
בדקו את מהירות האתר שלכם, בדקו את ההמלצות שגוגל נותנת לכם כדי לשפר את מהירות האתר וכך תוכלו לבצע צעד משמעותי נוסף לקראת ייצור של יתרון תחרותי בסביבה העסקית שלכם.
חברה מקצועית בתחום שיווק באינטרנט
אנחנו בשטיק מדיה מספקים לעסקים שירותים איכותיים בתחום של ניהול פעילות דיגיטלית מקיפה, מדויקת ומתוכננת היטב. ההבנה שלנו במספר אסכולות של עולם השיווק הדיגיטלי, החל מקידום אתרים אורגני, דרך ניהול קמפיינים בגוגל ועד קונספטים לקריאייטיבים זכירים – מאפשרת לנו להביא ללקוחות שלנו תוצאות.
חברות לקידום אתרים יש רבות, אך שטיק יש רק אחת 🙂
בואו נעשה שטיק!