Skip to content

חבילת מיתוג לעסק – 3 טיפים מרכזיים למיתוג עסקי

חבילת מיתוג לעסק – שטיק מדיה | 3 טיפים מרכזיים למיתוג עסקי

חבילת מיתוג לעסק היא אחת מהפעולות הראשונות שכל חברה עושה בשלב ההקמה של החברה, ועל כן החשיבות של תהליך זה של מיתוג עסקי היא עצומה.

איך ניתן לנהל תהליך נכון של מיתוג עסקי לחברה שלכם? מהם הדברים שיש להקפיד עליהם? איך בוחרים משרד מיתוג ומאיפה מתחילים בכלל? כל אלו שאלות מצוינות והתשובה עליהן חשובה ביותר ותשפיע על התוצאה הסופית ועל הדרך שבה קהל הלקוחות שלכם יתפוס את המותג.

חשוב לציין כבר בשלב זה, שמיתוג לעסקים לא כולל רק עיצוב לוגו לעסק, אלא את המעטפת כולה של תהליך המיתוג הכוללת גם מחקר מקדים, בחירת שם חברה, סלוגן, עיצוב לוגו וכמובן משם כל הביטויים הגרפיים של תהליך המיתוג.

בואו נצלול לתוך החומר ונבין מהם הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לבדוק לפני שאתם מתחילים את תהליך המיתוג.

 

טיפ 1 – מחקר מקדים  

אחד הנושאים שיש להם את ההשפעה העמוקה ביותר על תהליך המיתוג של החברה שלכם, היא הנושא של האסטרטגיה והמחקר המקדים. המחקר מבוצע עוד לפני תחילת העבודה הגרפית ולפני בחירת רעיונות לפונטים, צבעים או עיצובים.

תהליך אסטרטגיה שכזה הוא בעל מספר מטרות חשובות ביותר לעתיד החברה שלכם. בתהליך של מחקר מקדים אנחנו סוקרים את האני מאמין שלכם, את המוצר או השירות שלכם, את הערכים, הרצונות והשפה העתידית של המותג שלכם.

משם עוברים למחקר מתחרים שסוקר את הסביבה העסקית שלכם מהבחינה העיצובית והמיתוגית, ובמקביל חוקרים גם את קהל היעד על ידי מספר תוכנות מתקדמות, שמאפשרות לנו להבין מיהן הפרסונות שאמורות בסופו של דבר להנות ממוצרי החברה.

חבילת מיתוג לעסק תתחיל תמיד בשלב זה של מחקר.

 

טיפ 2  – מינימליזם ופוקוס

אל תתפזרו, אל תגזימו ואל תביאו לתהליך המיתוג את כל הרצונות והחלומות שלכם – זה לא המקום הנכון. פעמים רבות אני נתקבל במשפט מסוג של: אני רוצה שאנשים יידעו שיש לנו שירות טוב, שכיף אצלנו, שנעים אצלנו, שאנחנו מקצוענים… כל אלו לא אמורים לעבור בלוגו שלכם ולא קשורים ישירות לתהליך של חבילת מיתוג לעסק.

קחו לדוגמא את הלוגו של אדידס, ועל כל האסוציאציות שעולות לכן בראש כשאתם חושבים על אדידס. הרי כל הדברים האלו לא עוברים בלוגו. התפיסה שלכם לגבי המותג נבנית לא רק מהלוגו, אלא מכל החוויה שהמותג מייצר:

המוצר כמובן בפרונט, לאחר מכן הפרסומות, החנויות, המוכרים, הדגמים… כל אלו יחד בונים את החוויה שלכם כלפי המותג.

אל תתפתו להכניס ללוגו שלכם אלמנטים קטנים ולא ברורים. תשמרו על שפה נקייה, מינימליסטית, פשוטה וברורה. ולמען הסר ספק, פשוט לא אומר זול או לא איכותי, להפך. כשאתם עושים דברים פשוטים ולא מרובי פרטים, קל יותר לראות את התמונה הכוללת בצורה בהירה יותר.

 

טיפ 3 – חשיבה שיווקית

חשיבה שיווקית צריכה לעמוד בראש מעיינכם לכל אורך הדרך. אתם חייבים לקבל ממשרד המיתוג שלכם התייחסות לכל נושא שיווק באינטרנט עוד בתחילת הפרויקט. לא משנה אם זה הולך להיות קידום ממומן בגוגל או שבכלל תרצו לעשות קידום אורגני לאתר בעזרת חברה לקידום אורגני, אתם רוצים משרד שיודע לתת התייחסות שיווקית למוצר שלכם כבר משלב המיתוג.

ראייה שיווקית שכזו תכלול חשיבה על המסרים של המותג, על השימוש בצבעים, על הדרך שבה יראה האתר, דפי הנחיתה, הבאנרים והפרסומים בדיגיטל, וכמובן – מהן דרכי הקידום העתידיות של החברה.

כל אלו הם בעלי השפעה עצומה על ההצלחה של מיתוג החברה שלכם, וכדאי שיעמדו לצידכם מקצוענים מנוסים שיוכלו ללוות אתכם יד ביד לקבלת הבחירות הנכונות. חבילת מיתוג לעסק תכלול התייחסות לנושא השיווק עוד משלב המחקר המקדים.

 

על הקשר שבין מיתוג עסקי לבין שיווק באינטרנט

הקשר ההדוק בין מיתוג עסקי לבין שיווק באינטרנט הוא לא תמיד ברור ולא תמיד מתנהג בקו לינארי. חברות רבות מצפות מתהליך המיתוג שלהן לייצר מותג מוכר, עוצמתי שמקרין ערכים רק מהמבט בו.

והאמת, זו ציפייה לא ריאלית ומופרכת.

חשבו על כל מותג שאתם מכירים, אוהבים או חושבים שהוא עשוי טוב. האם הלוגו של המותג, כשהוא עומד לבד, יכול לשדר את כל סל הערכים, הרצונות והשאיפות של אותו מותג? האם הלוגו של החברה יכול לשדר משהו על אופי השירות שתקבלו או על איכות המוצר?

קחו לדוגמא חברה כמו אדידס. הלוגו של אדידס, כשהוא מנותק מהחברה עצמה, לא טומן בחובו יותר מדיי משמעויות, בטח לא כאלו שהיו מספרות על המותג, על מידת המוצא שלו, על המוצרים שהוא מוכר ועל הערכים שהוא מציג. 

אז מה כן מייצר את הקסם של המותג, את המשיכה אליו ואת התפיסה של הצרכנים כלפי אותה החברה ואותו המותג? מה גורם לצרכנים מסויימים לבחור לרכוש מחברה אחת ולא מאחרת, לפעמים אף ורק בגלל הלוגו שמוטבע על אותו מוצר.

ללא ספק שבין היתר, פעילות הפרסום והשיווק של המותג הן אלו שמשפיעות באופן ניכר על התפיסה של הצרכנים את המותג. חשוב לומר באותה נשימה כי לאיכות המוצר והשירות יש השפעה עצומה גם כן:

חשבו שמוצרי אפל היו מוצרים נחותים עם טכנולוגיה מפגרת מאחרוי שאר המתחרים – האם עדיין הייתם תופסים את אפל כחברה מובילה טכנולוגית? האם עדיין הלוגו של התפוח המאוד מאוד פשוט שלהם, היה מרשים אתכם? ממש ממש לא!

אחת מהדרכים של חברות למתג את עצמן ולשפר את הנראות שלהן בעיני צרכנים היא פעילות פרסום ושיווק. פעולה זו מורכבת ממספר רב של אפשרויות שיווקיות: קידום בגוגל, קידום של סרטונים ביוטיוב, כתבות של יח"צ, קידום מאורעות יחסי ציבור, ניהול פעילות סושיאל מדיה בפייסבוק, אינסטגרם או טיק טוק – כל אלו נועדו לשפר את התפיסה של המותג בעיני הצרכן.

כדוגמא פשוטה ניתן לתת קמפיינים של גוגל ברשת המדיה. אם מותג רוצה לדוגמא, להכריז על מוצר חדש שנכנס לשוק והוא מכוון לקהל יעד גבוה ואיכותי מבחינה סוציו אקונומית, הוא יכול להפעיל קמפיין GDN על קהלי יעד ממוקדים שמבקרים באתרים כמו גלובס או דה מרקר, ולהופיע רק להם.

בשילוב עם פלטפורמות נוספות כפי שמנינו מעלה, ויחד עם עבודה ממוקדת לאורך זמן – זה יכול לייצר מצב של שיפור משמעותי של הנראות המותגית שלכם ולסייע לכם לייצר העדפה למותג שלכם, על פני המותג של המתחרים. 

 

שטיק מדיה – חבילת מיתוג לעסק

שטיק מדיה מובילה את תחום המיתוג בישראל ובונה חבילת מיתוג לעסק החל משלב המחקר ועד לשלב ההוצאה אל הפועל מבחינה שיווקית: בניית אתרים, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, פרסום ביוטיוב, אופטימיזציה לקמפיינים.

הצוות שלנו מעניק שירות סופר צמוד וסופר איכותי לחברות ומותגים ולכן לקוחות עובדים איתנו שנים ארוכות מתוך יחסי כבוד הדדי וכמובן – תוצאות עסקיות. צרו קשר לקבלת ייעוץ מיתוגי מיידי לחברה שלכם.

 

שאלות נפוצות:

מה כוללת חבילת מיתוג לעסק?

חבילת מיתוג עסקי משתנה בתכולה שלה על פי דרישות החברה, אך באופן כללי ניתן לומר כי החבילה תכלול: שם, סלוגן, עיצוב לוגו, עיצוב ספר מותג, עיצוב אתרי אינטרנט וחומרים גרפיים לעסק כגון כרטיסי ביקור, מעטפות וכדומה.

איך בוחרים חברה למיתוג עסקי?

אתם יכולים למצוא מידע רב ומאמרים מקיפים בנושא מיתוג עסקי באתר שטיק מדיה, כולל מאמרים בנושא בחירת משרד מיתוג וטיפים פרקטיים. כאמירה כללית, הקפידו על קבלת המלצות על החברה וישיבה עם הצוות כדי להבין מהי מתודת העבודה שלו.

מהי השפעת המיתוג על שיווק החברה?

למיתוג יש השפעה עמוקה על נושא השיווק העתידי של החברה, ועל כן אתם צריכים לתת לנקודה זו התייחסות מיוחדת. אנחנו מקפידים תמיד על ביצוע בדיקה שיווקית ופרסומית למוצר או לשירותי החברה, עוד בשלב המיתוג

מהו התקציב הדרוש לתהליך מיתוג עסקי?

חבילת מיתוג לעסק נעה בין תקציבים שונים של כמה אלפי שח ועד תהליכים מורכבים של אסטרטגיה ומיתוג שמתומחרים בנפרד על פי מטרות ורצונות החברה. צרו קשר וניתן לכם מחיר מותאם לחברה שלכם ולצרכים המיתוגיים שלה.

5/5 - (25 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button