Skip to content

מיתוג מחדש – מתי מגיע הזמן לעשות מתיחת פנים לעסק שלכם?

מיתוג מחדש – מתי מגיע הזמן לעשות מתיחת פנים לעסק שלכם? 1

החלפה של מיתוג קיים לחברה הוא אירוע מורכב וחשוב ביותר, עם משמעויות שיווקיות עמוקות שעשויות להשפיע על הפעילות של העסק לטוב ולרע.

נגדיר תחילה מהו מיתוג מחדש? מיתוג מחדש הוא תהליך שבו חברה מגדירה מחדש את האני מאמין שלה ואת הערכים אותם היא רוצה לשדר לקהל הלקוחות הקיים שלה, ולקהלים עתידיים שהיא רוצה לבצע אליהם חשיפה.

המשמעויות של מיתוג מחדש, למעשה, הן החלפה של השפה הגרפית של המותג, החל מהלוגו, ואז דרך כל החומרים המיתוגים – אתר אינטרנט, מדיות חברתיות, קמפיינים, מצגות עסקיות, כרטיסי ביקור, קופסאות של מוצרים, שלטים על בניין, מיתוג לרכבים ועוד. עקב העובדה שהמהלך הוא מהלך מקיף שש לו השפעה על רבדים רבים בחברה, חשוב לדעת איך לבצע את המהלך בצורה נכונה ואחראית. לעיתים תהליך של מיתוג מחדש יכלול גם החלפה של שם העסק לשם חדש, ואיתו יחד כל השפה העיצובית של העסק.

קחו לדוגמא את חברת "טבע" שעשתה תהליך ארוך של מיתוג מחדש והחלפת השפה העיצובית של החברה. ביום אחד, כל הקופסאות, כל הבניינים, כל חותמות המייל, כל כרטיסי הביקור, האתר וכדומה – הכל הוחלף למותג החדש שאמור לשרת את פעילות החברה בשנים הבאות.

חשבו על זה. קהל הלקוחות הקיים שלכם, ובמקרים מסוימים גם קהל יעד שאינו מכיר את המותג, רגילים לשפה הנוכחית שלכם. ללוגו, לפונט, לצבעים. החלפה של המיתוג עלולה לנתק את הקשר בין המותג לבין הערכים שכבר נטועים להם בראש לגבי המותג. יתרה מכך, הלקוחות רגילים לשפת המותג ולעיצוב של המוצרים, ולקוחות עלולים להתבלבל בין המוצרים של החברה למוצרים של המתחרים אחרי תהליך של מיתוג עסקי מחדש לחברה.

אם ממשיכים עם הדוגמא של חברת טבע, הרי ששינוי הצבע של הלוגו כמו גם האריזה, עלולה לבלבל קהל צרכנים וותיק שרגיל לקנות את המוצר בנראות מסויימת. במקרה הזה הוא עלול להתבלבל ולקחת מוצר של חברה אחרת, לעיתים תוך חשיבה שהחברה לא החליפה רק את האריזה, אלא גם אם המוצר שנמצא בתוכו.

כדי לעשות סדר, ריכזנו כמה מקרים שבהם תרצו לעשות מיתוג מחדש לחברה שלכם. כמובן שיכולים להיות עוד מקרים אבל המקרים האלו מכסים בצורה די הרמטית את הנושא.

מתי עושים תהליך של מיתוג מחדש?

כשהערכים של המותג לא תואמים את הערכים הנוכחים שהחברה רוצה לשדר

עסקים הם ישויות חיות ונושמות שמשתנות עם הזמן. לעיתים הערכים שעליהם הוקמה החברה ואיתה התנהלה כל הפעילות העסקית, משתנים. כשיש שינוי כל כך מהותי בפעילות העסקית של החברה, כדאי לבחון כניסה לתהליך מיתוג עסקי שיביא בחשבון את כל השינויים שהעסק חווה. תהליך מיתוג מחדש יקח בחשבון את הערכים החדשים ואת החזון העסקי הנוכחי של החברה.

כשלחברה יש מיתוג בעייתי בשוק והיא רוצה לפתוח דף חדש

בעיות שירות, איחורים באספקה ואפילו תביעות משפטיות או כתבות לא מפרגנות – כל אלו יכולות לגרום לחברות ועסקים לרצות לעשות שינוי ולפתוח דף חדש עם מיתוג עסקי חדש לקהל הלקוחות. אם החברה צברה כבר שם רע ואנשים רבים מזהים את המותג עם ערכים שליליים שלא יכולים לסייע לחברה להגשים את המטרות העסקיות שלה, כדאי לבחון כניסה לתהליך של מיתוג מחדש.

כשחברה עושה שינוי עסקי בפעילות שלה

חברות מוקמות על מוצרים או שירותים מסויימים, אך הסביבה העסקית הדינמית של ימינו מצריכה מעסקים להיות גמישים וערים לפעילות העסקית וכמה המיתוג הנוכחי משרת את הפעילות של החברה. משרד מיתוג מקצועי יידע לנתח את השינויים שבוצעו בפעילות ויחד עם העסק לבנות תהליך של מיתוג שילווה בצורה נכונה את השינוי העסקי.

לקריאה נוספת על משרד מיתוג

כשהסביבה העסקית של החברה משתנה והקהל נהיה צעיר ודינמי יותר

לעיתים השינוי לא נגרם מהפעילות העסקית של החברה אלא דווקא מקהל היעד שלה. מכיוון שקהל היעד הוא חלק מהותי תהליך מיתוג עסקי של חברות, וקהל היעד נמצא תמיד במרכז של הפעילות העסקית, לעיתים עם ההצערה של קהל הלקוחות וכניסה של דם חדש לשוק, יש צורך לשקול תהליך של מיתוג מחדש. חשוב לזכור כי עם כניסת לקוחות חדשים וצעירים יותר, נכנסים גם מתחרים חדשים שעושים תהליך מיתוג שמתאים יותר לזמנים הנוכחיים, ולכן עשוי להיות להם יתרון על מותג שקיים עשרות שנים ומזוהה עם ערכים שלא מתאימים לקהל הצעיר יותר.

לדוגמא, חברה למכירת ציוד משרדי שהוקמה לפני עשרים שנה, שמתחרה בחברה חדשה שנפתחה לפני שנה. אם החברה החדשה ביצעה מיתוג שמתאים לימינו אנו וגם נתנה מענה לשאלות לגבי ניסיון ואחריות – הרי שיהיה לה יתרון חד משמעי על פני החברה הוותיקה, לפחות במונחים של שפת מותג ונכסיות מותג מול קהל היעד.

כשהחברה מחליפה שם

החלפת שם של חברה או עסק זה אירוע עצום ומהותי בפני עצמו, שמצריך חשיבה והתייחסות מדויקים וקונקרטיים כדי לוודא שהתהליך מבוצע כראוי ועל הצד הטוב ביותר. אם בהחלפה של שפה עיצובית, פונט או צבע של לוגו עשויים לבלבל את קהל היעד, אז ברור לחלוטין שלהחלפה של שם חברה יש משמעויות עמוקות בהרבה. בהקבלה לעולם הבנייה, למעשה בתהליך כזה עושים "התחדשות עירונית" לשפה המיתוגית של החברה. הורסים הכל ומתחילים מהתחלה.

החלפת שם לרוב תגרור גם החלפת סלוגן או טאג ליין. אתם יכולים לקרוא עוד על הנושא כאן>

 

כמה עולה מיתוג מחדש?

המחיר של מיתוג מחדש משתנה מאוד ממותג למותג ומחברה לחברה ותלוי במספר גורמים, חלקם יכולים להגדיל את המחיר של המהלך לעלויות גבוהות מאוד. בואו ניקח לדוגמא מקרה קיצון כגון חברת טבע, שעברה מיתוג מחדש לאחרונה.

החברה היתה צריכה בין לילה להחליף כליל את כל המיתוג של כל אריזות החברה, רכבי חברה, שילוטים, אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, באנרים, חולצות, מיתוג משרדי, חותמות מייל ומה לא. גודלה העצום של החברה והמורכבות של מהלך כזה, כמובן הופכים את הנושא ליקר במיוחד.

לעומת זאת, אם לוקחים כדוגמא משרד עורכי דין קטן של 5-10 עורכי דין, שרוצה לבצע קפיצת מדרגה מבחינת מיתוגית כדי לחזק את המיצוב של החברה בשוק, המהלך יהיה פשוט הרבה יותר. במקרה זה תידרש החלפה של הלוגו והטמעה שלו בכלל חומרי החברה הדיגיטליים והפרינט, עדכונים למצגות, חותמות מייל, אתר אינטרנט… ואולי עוד כמה נספחים שלא ציינו.

עדיין, אל תקלו ראש במהלך של מיתוג מחדש. כמו שציינו בפירוט במאמר זה, המהלך דורש תכנון בקפידה להחלפת השפה המיתוגית, בחירה נכונה שנובעת מניתוח פעילות המותג והרצונות שלו לעתיד ועוד.

 

 

משרד מיתוג מקצועי – שטיק מדיה

משרד מיתוג ופרסום שטיק מדיה מומחה בהובלה של עסקים לתהליכי מיתוג עסקי ומיתוג מחדש, שמגדירים בצורה המדויקת ביותר את המטרות העסקיות, הערכים וקהלי היעד. על בסיס מחקר מעמיק וחשיבה שיווקית שנמצאת בחוד החנית הטכנולוגי, אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו לבצע תהליכי מיתוג בצורה בטוחה ורגועה, תוך אמונה בדרך ובתהליך, ועד לתוצאה הסופית.

תהליך מיתוג מחדש דורש יד בטוחה ומנוסה שיכולה ללוות אתכם לכל אורך הדרך, משלב הרעיון, מחקר, עיצוב ויישום בכל החומרים השיווקיים שכבר יש לחברה.

פנו למומחים שלנו ויחד נדאג שהמותג שלכם יעשה שינוי שיסייע לכם להגדיל את הערך הנתפס של המותג וכמובן את ההכנסות העסקיות שלו.

בואו נעשה שטיק!

 

מיתוג ולוגו מחדש לעסק

מיתוג מחדש לעסק

מיתוג ולוגו מחדש לעסק

מיתוג ולוגו מחדש לעסק

 

שאלות נפוצות על מיתוג מחדש

למה חברות נכנסות לתהליך מיתוג מחדש?

ישנן שתי סיבות עיקריות לכניסה לתהליך של מיתוג מחדש. מצד אחד, חברה שמגיעה למיצוי של הפעילות העסקית הישנה ונמצאות בשלב אחר בחיי החברה, ורוצה להדגיש את הנושא בכל חומרי החברה והחזון שלה. מצד שני, חברות שחוו משבר מול קהל היעד או חוויה לא פשוטה, ורוצות לפתוח דף חדש כדי להתרחק מהדימוי השלילי שנוצר להן.

על מה להקפיד בזמן כניסה לתהליך של מיתוג מחדש?

ראשית כל, לבחור את המשרד הנכון שילווה אתכם. זאת נקודה בעלת חשיבות עליונה עקב המורכבות הרבה של התהליך. אתם חייבים משרד עם ראייה אסטרטגית רחבה, ניסיון וידע שיווק ופרסומי שיסייע לכם לאחר מכן להשליך את התהליך כולו גם אל עבר הצרכנים וקהלי היעד שלכם.

כמה עולה מיתוג מחדש?

תהליך של מיתוג מחדש משתנה על פי החומרים שצריך להפיק במסגרת התהליך. אם נדרש עיצוב ללוגו ולכמה חומרים דיגיטליים המחיר הוא אחד, א מצד שני, אם נדרש להחליף את כל החומרים השיווקיים של החברה, עיצובים לקופסאות, מצגות, אתרים וכדומה – המחיר יהיה שונה כמובן.

למה לבחור במשרד מיתוג שטיק מדיה?

ניסיון רב שנים, ראייה אסטרטגית רחבה ולב ענק של הצוות המוכשר שלנו. אנחנו מוכווני לקוח לחלוטין והמטרה שלנו היא הצלחה עסקית של החברות שעובדות איתנו. צרו קשר לשיחת יעוץ ולקבל טיפול בנושא מיתוג מחדש לחברה שלכם.

 

5/5 - (24 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button