Skip to content

מיתוג עסקי – מהי מידת ההשפעה של המיתוג שלכם על חווית הלקוח

מיתוג עסקי – מהי מידת ההשפעה של המיתוג שלכם על חווית הלקוח 1

בעלי עסקים נמצאים בהתלבטות אין סופית, במגוון רחב של נושאים שקשורים לניהול העסק, לתזרים שלו וכמובן לשיווק שלו. בסבך של הקמת עסק ובנייה של עסק, אחד מהשלבים הראשונים הוא שלב המיתוג העסקי. זאת כמובן מסיבה ברורה – כל עסק עולה לאוויר בסופו של דבר עם שם, לוגו ולרוב גם טאג ליין.

מכיוון שבהתחלה היזמים מקימים את העסק ורוצים לבנות את היסודות בצורה מצוינת, בלי לגלות לאחר מכן שעשו תהליך מיתוג שלא מתאים לערכים של העסק, פעמים רבות עולה השאלה – על מה צריך לשים את הדגש בזמן שנכנסים לתהליך של מיתוג, ומה מידת החשיבות שלו לחוויה אותה הלקוח הסופי שלנו הולך לעבור. האם יש משמעות לחוויה הזו? האם אפשר לעשות לוגו פשוט בכמה דולרים ולהתקדם, או שצריך לבנות ספר מותג איכותי עם הוראות וכלים ברורים, שאמורים לסייע לנראות של העסק?

מכיוון שתהליך המיתוג לעולם לא נעשה בוואקום, והוא תמיד חלק ממכלול שלם של פעולות בזמן הקמת עסק, הרי שיש כאן גם אילוצי זמן ואילוצי תקציב שיש להכניס לתוך המשוואה של המיתוג. גם גורמים אלו משפיעים על העבודה שתעשה לעסק ועל החשיבה והמחקר שניתן יהיה לבצע טרם העלייה לאוויר עם מיתוג עסקי חדש.

ישנם בעלי עסקים שמבחינתם עיצוב לוגו זהו תהליך קצר ופורמאלי שבו מוצאים מעצב, סוגרים איתו ונותנים לו להכין עבורם את הלוגו. אך בואו נחשוב על הצרכן של המאה ה-21, ובעיקר הצרכנים של השנים האחרונות. אם אתם רוצים להרחיב ולקרוא על מיתוג עסקי ומחזור המכירות שלכם, אתם יכולים לקרוא מאמר נוסף כאן>

השינוי הצרכני שעבר בגישה כלפי מיתוג עסקי ושפה עיצובית של מותגים השתנתה ללא הכר. אנשים מחפשים היום את המותג המוכר, עם הביטחון ועם הערך הנתפס שמתלווה לקנייה. קשה למצוא מוצרים היום שהחלטת הקנייה מנותקת לגמרי מחויית הקנייה. אנשים יעדיפו לקנות במקום שהם מכירים, מקום שיש להם חווית קנייה נעימה ממנו או לחילופין שמעו על חווית קנייה נעימה מחברים.

ההשפעה הפסיכולוגית של פונט, צבע, לוגו וכדומה על המוח שלנו היא עצומה. המוח של האדם עדיין נותן משמעות עצומה למיצגים וויזואלים, וישנם צבעים, פונטים וצורות שגורמות לנו להרגיש רגשות מסוימים, החל מביטחון, דרך אמון ועד לתוסס וצעיר. ישנם צבעים שמעוררים אמון, ולעומתם צבעים שמשדרים אווירה צעירה ופרועה. שלב המחקר המקדים הוא חשוב ביותר מכיוון שבו נצלול לראש של הלקוח הסופי, נבין מה כואב לו, מה מניע אותו לפעולה, למה הוא מתנהג כמו שהוא מתנהג ואילו מותגים הוא אוהב. אלו חלק מהשאלות ההכרחיות שצריך לשאול כדי להבין איך להשפיע בסופו של דבר על ההחלטה של הלקוח הסופי.

כניסה לתהליך של מיתוג עסקי צריכה להביא את הגורמים האלו בחשבון, ולזכור שמהצד השני של המיתוג נמצא הדבר החשוב ביותר – הלקוח הסופי שאמור לצרוך את המוצר או השירות שלכם. אתם יכולים לקרוא טיפים נוספים על עיצוב לוגו לעסק

תשקיעו מאמץ וחשיבה בהבנה של הפרסונות הנכונות לפעילות שלכם, מי אמור להתחבר למותג שלכם ועוד אינספור שאלות שיעזרו לכם למקד את הפעילות. כמו תמיד בחיים, איש מקצוע מיומן ומנוסה יסייע לכם לקצר את התהליך, וכמובן יוכל לוודא שההחלטות שמתקבלות לוקחות בחשבון גם נקודות שישפיעו על החלטות עסקיות עתידות בעסק שלכם.

משרד מיתוג מקצועי – שטיק מדיה

תהליך מיתוג מקצועי יכול להעניק לכם יתרון תחרותי על פני הסביבה העסקית שלכם, לסייע ללקוחות לזכור אתכם ואת הלוגו שלכם, וכמובן יסייע לכם לשדר את הערכים ואת האווירה שאתם מעוניינים לשדר מול קהל היעד שלכם.

אם החלטתם לפתוח עסק חדש ועושים מיתוג עסקי או שאתם עושים מיתוג מחדש, אתם יכולים לפנות לאחד מיועצי המיתוג שלנו שישמחו להעניק לכם מענה מקצועי ואיכותי.

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (3 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button