Skip to content

ניהול מוניטין באינטרנט – מהן 5 פעולות המפתח להתמודדות עם המשבר?

ניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין באינטרנט הוא תחום בעל חשיבות עצומה לחברות, מותגים, פוליטיקאים ואישיים ציבוריים. אנשים מקבלים החלטות על ידי חיפוש וקריאה בגוגל, על זה אין עוררין. אבל מה קורה אם יש עליכם תוצאות שליליות בעמוד הראשון בגוגל?

מה קורה אם בכל פעם שגולשים מחפשים אחריכם או אחרי שם החברה שלכם, הם נתקלים בחומה מבוצרת של כתבות לא מפרגנות ולא מחמיאות?  איך ניתן לטפל במקרה הזה ומה כדאי לעשות? 

נצלול לעומק במאמר זה ונמנה 5 פעולות הכרחיות לטיפול במקרה זה של תוצאות שליליות במנוע החיפוש ובנושא ניהול מוניטין בגוגל.

 

#1 תירגעו (עד כמה שאפשר) ותנשמו אוויר

הדבר האחרון שאתם רוצים, זה להגיב מתוך פאניקה. האמת, שזה גם ככה לא יעזור לכם. סביר להניח שבמצב הנוכחי, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לא לפעול מתוך לחץ או תעוקה, אלא לקבל החלטה רציונלית ככל האפשר.

הבעיה הגדולה עבור אנשים שרבים שנתקלים בבעיה של ניהול מוניטין באינטרנט, היא המהירות שבה גוגל נותנת ביטוי לתוצאות פוגעניות וחדשות שנכנסות לאתרים, והקושי הרב בדחיקה שלהם החוצה. אם יש עליכם כתבות מאתרים חזקים כמו גלובס, דה מרקר או וואלה, אז ברור לחלוטין שפעילות הדחיקה של התוצאות האלו תהיה קשה ומורכבת יותר.

מעבר לכך, גוגל מציגה כתבות רלוונטיות במיקומים הראשונים, מה שמקשה עוד יותר על טיפול בתוצאות אלו בזמן הסערה התקשורתית.

לכן, פעמים רבות תהליך של ניהול מוניטין מתרחש תוך כדי משבר או לקראת סיומו. כשהרוח שוככת וניתן להבין בצורה טובה יותר מה המצב הקיים ומהן דרכי הפעולה להתמודדות איתו. ולכן, אחרי שנרגעתם ונשמתם עמוד, תעברו לסעיף מספר 2.

 

#2 תפנו לבעל מקצוע מיומן

העדיפות הראשונה שלכם במקרה של פגיעה במוניטין שלכם בגוגל, היא להתייעץ עם בעל מקצוע מיומן שיוכל לנתח את חומרת הפגיעה ואת דרכי ההתמודדות איתה. מכיוון שמדובר בשם שלכם ובמוניטין שלכם, אתם לא רוצים לבצע צעדים מפוקפקים שעלולים לייצר לכם אפילו יותר נזק מהמצב הקיים.

מהם צעדים מפוקפקים? קידום אורגני שחוק (בלאק האט), קנייה של לינקים לא איכותיים שישפיעו על המצב רק לטווח הקצר וייצרו נזק גדול יותר בעתיד, ועוד.

רוב בעלי המקצוע בתחום של ניהול מוניטין הם אנשי SEO, הנקרא בעברית קידום אורגני, אשר מיומנים בקידום תוצאות בגוגל על ידי השפעה על מנוע החיפוש ועל האלגוריתם שמדרג את כתובות האתרים. 

אבל, וזה אבל גדול, אלו יכולות לא מספיקות בתחום של ניהול מוניטין באינטרנט. איש SEO לבדו יוכל להתמודד עם מקרה קטן ולא מזיק של ניהול מוניטין, אך במקרים מורכבים יותר זה פשוט לא יספיק.  אתם רוצים לצידכם מישה עם ראייה אסטרטגית שיווקית רחבה, שיכול לייצר פתרונות משולבים ממספר אסכולות וכך לקצר את זמן הטיפול במשבר ולעיתים אף להוזיל אותו רבות. מניסיוני, ראייה אסטרטגית וידע בתחום שיווק באינטרנט יוכל לספק לכם זווית ראייה טובה יותר על הבעיה ועל דרכי הפתרון המומלצות כדי לפתור אותה.

 

#3 תבצעו הערכת נזקים

במסגרת המחקר שתבצעו יחד עם המומחה לתחום ניהול מוניטין באינטרנט, חשוב מאוד לבדוק מה הנזק שנגרם למותג שלכם וכמה זמן אתם חוזים שהפגיעה עוד תימשך. במחקר זה המטרה היא לאתר:

  • מילות מפתח וביטויים בעייתיים
  • פלטפורמות בעייתיות (פייסבוק, יוטיוב, גוגל כמובן)
  • כמות תוצאות שלילית בעמוד
  • אתרי מקור של כתבות בעייתיות
  • חוזקה של אתרי מקור עם הכתבות הבעייתיות

מחקר שכזה יסייע לכם לקבל החלטות, כפי שנסקור בסעיף הבא, סעיף של בניית תוכנית פעולה ממוקדת.

חשוב לזכור, שיש חשיבות רבה לנושא של מיתוג עסקי של החברה שלכם, והדרך בה נתפסה החברה או המותג שלכם לפני תחילת המשבר. אם אתם אישיות ציבורית לא מוכרת, שלפני המשבר לא היו עליה אייטמים מרובים ואין לה נכסים, אז הכוח של המותג הוא חלש כמובן. 

\ך אם אתם חברה חזקה וותיקה שיש לה נכסים רבים הכוללים אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, חשבונות סושיאל, כתבות מהעבר וכדומה – חשוב יהיה להכניס אותם לתוך תוכנית הפעולה כדרך לקידום שלהם במסגרת דחיקה של תוצאות אחרות.

 

#4 תבנו תוכנית פעולה להתמודדות עם התוצאות השליליות

תוכנית פעולה היא הכרחית בתחום של ניהול מוניטין באינטרנט. תוכנית פעולה תאפשר לכם לייצר מצב צופה פני עתיד, בו אתם מביטים קדימה לתקופה של שלושה חודשים, חצי שנה או שנה, ומבינים מה בדיוק הולך לקרות כל רגע, ומהם מדדי ההצלחה שאתם מגדירים.

למה זה חשוב?

כדי לדעת שאתם בכיוון הנכון. שאתם לא מבזבזים כספים לחינם. שאתם לא מכוונים למקומות הלא נכונים ומבצעים פעולות שלא יובילו אתכם לעבר המטרה הרצויה. וכמובן, כדי לדעת מהו התקציב הצפוי שתידרשו להוציא כדי לדחוק את התוצאות השליליות לעמודים אחוריים.

תוכנית פעולה תיתן סקירה על דרכי הפעולה המומלצות בפרויקט. מה ההיגיון מאחורי דרכי פעולה אלו. כמה זמן ייקח להוציא אותן אל הפועל. מה התקציב הרצוי עבור כל דרך פעולה, וכמובן מהם מדדי ההצלחה לפרויקט.

מה כוללת תוכנית פעולה?

  • מצב קיים
  • מצב רצוי
  • פעולות לביצוע:
  • בניית אתרים
  • רכישת לינקים
  • כתיבת מאמרים
  • פתיחת חשבונות סושיאל 

#5 תבקרו, תנתחו ותמדדו 

תנתחו ותמדדו את ההתקדמות לאורך כל הדרך. תדרשו לקבל דוחות מפורטים על המיקומים של הביטויים שאתם מקדמים ועל תוצאות החיפוש שלכם. אמנם ברוב המקרים מדובר בתחום שלוקח זמן לראות בו תוצאות, אך עדיין אתם צריכים לראות דרך שיפור מחודש לחודש, על פי התוכנית שבניתם לפני תחילת הפעילות.

ניהול מוניטין באינטרנט הוא לא תחום של ניחושים, הוא לא תחום של לקוות לטוב ולראות מה יהיה, אלא מדובר בנקיטת פעולות קשוחות, עוצמתיות, מדויקות ויצירתיות, שיבטיחו בסופו של דבר את קבלת התוצאות ועמידה במטרות הפרויקט.

זכרו כי גם אם בניתם תוכנית – כל תוכנית היא בסיס לשינוי. אם אתם מנסים כיוון מסויים ואיש המקצוע שמלווה אתכם ממליץ לשנות טקטיקה, שקלו את הדבר ואל תהיו מקובעים. בתחום זה של ניהול מוניטין חשוב מאוד להיות יצירתיים ולגשת לפרויקט עם ראש פתוח, שיאפשר לכם להבין מהן דרכי הפעולה האפקטיביות ביותר לאתגר שלכם.

 

שטיק מדיה – ניהול מוניטין באינטרנט

הצוות שלנו מנוסה ומיומן ביותר במקרים של תוצאות שליליות שדורשות העלמה מגוגל. אנחנו דיסקרטיים, מבינים את המצב העדין של הלקוח וכמובן  – מאוד לוחמניים ואגרסיביים בדרך לעמידה במטרות שלכם. אם אתם רוצים לצידכם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, הגעתם למקום הנכון.

צרו קשר עם הצוות שלנו לשיחת יעוץ מקצועית בתחום ניהול מוניטין באינטרנט.

שאלות נפוצות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים

איך בונים אסטרטגיה דיגיטלית?

אסטרטגיה דיגיטלית נשענת על שלוש אבני יסוד עיקריות. מחקר מקיף לגבי המותג שלכם, מחקר לגבי הסביבה העסקית והפעולות של המתחרים ומחקר על קהלי היעד. כל אחת מאבני היסוד האלו נחקרת לעומק וממנה תיווצר תוכנית פעולה מפורטת לקידום החברה שלכם.

 

האם כדאי לעשות קידום ממומן במסגרת טיפול בניהול מוניטין?

זוהי שאלה שהתשובה אליה תתקבל רק לאחר ביצוע המחקר. ישנם גורמים רבים שישפיעו על ההחלטה להפעלה של קמפיינים ממומנים, כמו למשל הסביבה העסקית, המטרות שלכם, היעדים שלכם, כמות הזמן שיש לכם וכמובן התקציב. כתשובת אצבע, לרוב נפעיל קמפיין ממומן בעצימות משתנה ועל פי המקרה.

 

מהו התקציב הדרוש לניהול קמפיינים?

התקציב משתנה בין מותג למותג ונגזר מהמטרות של החברה לעומת התחרות הקיימת וקהלי היעד שרוצים להגיע אליהם במסגרת הקמפיינים. אנחנו בונים תוכנית תקציבית מפורטת לכל מותג בהתאם למטרות העסקיות שלו.

למה לבחור בשטיק מדיה?

אם אתם מחפשים צוות מנוסה, שירותי ומקצועי עם עשרות המלצות והצלחות, הגעתם למקום הנכון. אנחנו חיים את עולם הדיגיטל ומנהלים קמפיינים ופעילות של קידום אורגני ללקוחות שלנו במטרה להגשים את המטרות העסקיות שלהם. צרו קשר עם המומחים שלנו.

5/5 - (9 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button