Skip to content

עיצוב לוגו לעסק – 5 טיפים לניהול נכון של תהליך מיתוג עסקי לחברות

עיצוב לוגו לעסק

עיצוב לוגו לעסק הוא אחת מהפעולות הראשונות בחייה של כל חברה או עסק. החשיבות העצומה שיש ללוגו שלכם על השפה המיתוגית העתידית שלכם, על הדרך שבה קהל הלקוחות שלכם וגם העובדים שלכם יתפסו את החברה – היא אדירה.

אבל על מה להקפיד כשמתחילים תהליך של עיצוב לוגו לעסק? איך בוחרים את החברה המתאימה? רוב החברות והעסקים לא עוסקים בתהליכי מיתוג יום אחרי יום ולכן, כשמגיע הרגע לבחור את החברה שתסייע להגשים את המטרות ואת החזון של המותג, מגלים כי המשימה לא פשוטה בכלל.

אתם יכולים לקרוא עוד ולקבל טיפים נוספים לגבי משרד מיתוג וטיפים לבחירת המשרד שינהל עבורכם את תהליך מיתוג עסקי לחברה. חשוב שתזכרו שזוהי בחירה קריטית עקב ההשפעה העצומה שיש למותג שלכם על קהל היעד שלכם.

בואו נצלול וננסה להבין מהם הדגשים החשובים ביותר להקפיד עליהם בזמן התהליך.

טיפ 1 – תבצעו סקר בין מספר חברות

בין אם קיבלתם המלצה חמה או שיש לכם קרוב משפחה שבמקרה גם עשה קורס פוטושופ, תעשו סקר ותבחנו מספר חברות לפני קבלת ההחלטה למיתוג החברה. עיצוב לוגו לעסק, כאמור, הוא אחד מהשלבים הראשונים בהקמה של חברה, והוא גם אחד הדברים הראשונים בהם הלקוחות שלכם יתקלו בהקשר עם החברה שלכם.

אין חשוב יותר מרושם ראשוני ואת הרושם הראשוני המוח שלנו מבצע בשבילנו בתהליך מהיר שנע על טייס אוטומטי. קשת הרגשות והתחושות שיווצרו אצל אנשים שיצפו בלוגו שלכם, הוא אוטומטי וחסר שליטה כמעט. המטרה שלכם היא לגרום למוח של המתבונן להתחבר למותג שהוא רואה.

חברת מיתוג מקצועית תדע לנסוך בכם ביטחון לא רק לגבי העיצוב אלא לגבי כל תהליך החשיבה בדרך אל המיתוג ועוד לפני שמציירים ולו קו אחד וחושבים אפילו על הפונט.

 

טיפ 2 – אל תבחרו ספק זול

זול עולה ביוקר, ומי שחושב שזה לא נכון – מוותר מראש על בנייה של חברה איכותית עם מיתוג מדוייק. אין פה אפשרויות לעגל פינות ואין אפשרויות לנסח זאת אחרת – משרדי מיתוג מקצועיים ומנוסים מתמחרים את הזמן והעבודה שלהם כראוי.

אני יכול לשתף אתכם באופן אישי, שכשהקמנו את שטיק מדיה, התלבטנו איפה לעצב את הלוגו שלנו. היה לנו רעיון כמובן אבל היינו צריכים יד אמינה שתבצע את העיצוב. הייתה כמובן התלבטות שנגעה גם לתקציב כי בסופו של יום, בהקמת חברה רוצים לבדוק שכל ההוצאות מסודרות והכל מנוהל ביד רמה.

החלטנו לעצב אצל אחד המעצבים המובילים בישראל. תהליך המיתוג עלה לנו פי 6 ממה שתכננו לשלם, אבל התוצאה? היא עדיין הולכת איתנו 7 שנים אחרי. 7 שנים! אני לא מאמין שאם היינו בוחרים פרילנסר זול ולא מנוסה, היינו מצליחים להקים את אחד המותגים הכי מעניינים בישראל.

עיצוב לוגו לעסק - מקצועי המיתוג של שטיק מדיהטיפ 3  – עיצוב לוגו לעסק – תבחרו משרד שאתם אוהבים את הראש העיצובי שלו  

בסופו של יום, חשוב מאוד שהתהליך של עיצוב לוגו לעסק ילווה לא רק על ידי אנשי מקצוע מנוסים, אלא כאלו שאתם אוהבים את הראש העיצובי שלהם, את הסטייל שלהם, את האמירה האומנותית שלהם ואת התפיסה שלהם את תהליך המיתוג.

אחד הדברים החשובים ביותר שיסייעו לכם לבחור את המשרד הנכון הוא תיק העבודות ותיק המותג שנבנו על ידי המשרד. הקפידו לא רק לראות את הלוגו שיצרה החברה אלא להבים מה ההקשר ומה הבריף שניתן לחברה. זאת אומרת –

מה היתה ההגדרה לפני תהליך המיתוג? במה החברה עוסקת? מי קהלי היעד? למה נבחרו הצבעים שנבחרו? למה בחרו בפונטים כאלו ולא פונטים אחרים? אלו הן שאלות מעניינות שחשוב לשאול לפני שאתם בוחרים משרד כדי לעמוד על קנקנו ולבדוק שהראייה שלו תואמת לראייה שלכם, וזה עוד לפני תחילת תהליך המיתוג.

 

טיפ 4 – תסמכו על המשרד שבחרתם

אם כבר בחרתם משרד מיתוג מקצועי ואתם סומכים עליו, והתרשמתם מתיק העבודות שהציגו לכם – שחררו. תבואו לתהליך משוחררים ורגועים ותנו לאנשי המקצוע ללוות אתכם לקבלת ההחלטה המיתוגית הנכונה ביותר לחברה שלכם.

עיצוב לוגו לעסק מצריך מיומנות והבנה של מרכיבים פסיכולוגים וכמו כן בנה לגבי התפיסה של המוח האנושי לגבי צבעים ופונטים. סמכו על המשרד שבחרתם ותנו לו לעשות מה שהוא רואה, איך שהוא רואה, ואז תבינו את ההיגיון מאחורי הדברים.

פעמים רבות מדיי אני שומע על מקרים, או נתקל במקרים, שבהם הלקוח מתעקש על כיוון מסוים במיתוג למרות שזה סותר חלקית או סותר לחלוטין את מה שנאמר בבריף. זו טעות קשה וזה בסופו של דבר יוביל לך שאתם תמלאו את האגו שלכם בסיפוק עצמי, אבל ייתכן כי המותג שלכם יפגע.

כמובן שצריך למצוא את הקו העדין הזה, שבין להתערב לאנשי מקצוע בעבודה שלהם לבין חיווי דעה. אנחנו מאמינים כי התפקיד שלנו הוא לנווט את הלקוח לקבל החלטה נכונה – החלטה שתיטיב ותואיל עימו למשך שנים קדימה. זאת אומרת שלעיתים אנו עומדים על שלנו בצורה נחושה –

חשוב לנו שכל מיתוג שיוצא מהמשרד יהיה איכותי, זכיר וכמובן ילווה את החברה לשנים רבות קדימה.

 

טיפ 5 – בדקו איך המיתוג ייראה על החומרים הפרסומיים שלכם

במסגרת עיצוב לוגו לעסק, חשוב מאוד שמשרד המיתוג שלכם יהיה עם זיקה לעולם השיווק והפרסום ויוכל להכין לכם דוגמאות והדמיות לשפת המותג שלכם בביטוי בחומרים גרפיים שונים. זה יכול להיות באנר, דף נחיתה, עיצוב לכוס, חולצה, שלט חוצות או כניסה לאתר אינטרנט – חשוב מאוד שתבחנו את הנושא כדי לא לעמוד בהמשך בפני שוקת שבורה.

שטיק מדיה הוא משרד מיתוג ושיווק באינטרנט, וזה מביא לנו ערך רב בכל הראייה המיתוגית.

ההבנה שלנו את נפשו של הצרכן, ההתנהגות שלו, וכמובן הידיעה על עולם הפרסום באינטרנט, מאפשרים לנו לבנות לחברות מיתוג חזק וזכיר שיבלוט לעומת המתחרים.

לדוגמא:

ליווינו תהליך מיתוג של חברת סייבר בינ"ל, שנותנת שירותים לחברות וארגונים B2B. ביצענו כמובן מחקר ואפיון יחד עם הלקוח, וגילינו שרוב החברות מסתובבות סביב אותו מיתוג מבחינת צבעוניות ופונט, ואף אחת לא ממש נותנת שבירה הצידה ומעזה להציג שפה אחרת. במקרה הזה, רוב החברות היו ממותגות סביב הגוון כחול עמוק – ירוק.

אנחנו החלטנו לשבור את השפה המיתוגים לכיוון סגול, בוהק, שמח, מלא חיים, ברור ועם פונט דק בניגוד למתחרים. השפה שלנו יצרה תחושה של תנועה ודינמיות, חדשנות וחשוב מאוד – בולטות לעומת המתחרים.

אתם יכולים לדמיין את כל המתחרים והלקוחות כשהחברה חשפה את המיתוג מחדש שלה במסגרת כנס גדול, והדוכן שלה, שלא היה גדול יותר מהשאר, פשוט משך תשומת לב רבה ועניין רב סביב המבקרים בתערוכה.

 

עיצוב לוגו לעסק – מה לעשות אם החברה שלכם צריכה מיתוג מחדש?

אם אתם שוקלים בחברה כניסה לתהליך של מיתוג מחדש, בקרו בלינק לקריאה נוספת והרחבה של הידע שלכם על התהליך ומה הוא טומן בחובו מבחינת אתגרים עסקיים וכדאיות כלכלית. ניהול של תהליך מיתוג מחדש דורש מיומנות מיוחדות והבנה עמוקה לא רק במיתוג, אלא גם בשיווק, אסטרטגיה ופרסום.

לקריאה נוספת על תהליך של מיתוג לעסקים אתם יכולים לבקר בלינק ולקבל מספר טיפים נוספים וחשובים.

 

שטיק מדיה – עיצוב לוגו לעסק

משרד מיתוג שטיק מדיה מלווה עסקים רבים בתהליכי מיתוג ומיתוג מחדש לחברות.

ההתמחות שלנו היא בבניית מיתוג שמוביל את הלקוח דרך שאלות ואפיון מדוייק של הצרכים, הרצונות, המוצר, קהל היעד והמתחרים – כל זאת על מנת לבנות שפה איכותית, זכירה ועוצמתית.

אם אתם רוצים מיתוג איכותי לחברה שלכם ורוצים לקבל גם רמה מקצועית חברת פשרות וגם שירות צמוד, אתם יכולים לקבל את שני אלו אצלנו.

צרו קשר עם מומחי המיתוג של שטיק מדיה!

4.8/5 - (17 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button