Skip to content

11 שאלות נפוצות בנושא פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט - 11 שאלות נפוצות בנושא פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט עקף את תחום הפרסום המסורתי במדינות רבות ברחבי העולם, מבחינת כמות השקעה כספית בקמפיינים. הדבר מימש סופית את ההבטחה הגדולה שהביא עמו תחום פרסום זה וכעת אין ספק כי תקציבים נוספים ימשיכו לזרום לכיוון הדיגיטל.

למרות ההקדמה המפוארת, ניתן לשים לב שבאופן חד משמעי ההתייחסות לתחום זה עדיין אינה רצינית ולוקה בחסר אצל ארגונים רבים. למרות הכוח העצום שטמון ביכולות הפרסום המדויקות והמידע הרב שנאסף בפלטפורמות הפרסום על הגולשים ועל ההעדפות שלהם, עדיין אין רגולציה או יישור קו בנוגע לדרישות למשרדי פרסום ושיווק, פיקוח על תהליכי עבודה, מדידה, ועוד.

שאלות רבות עולות ונוגעות בתחומים רבים של פרסום באינטרנט, החל משיווק בפייסבוק דרך פרסום בגוגל ועד מהלכי תוכן עוצמתיים שמצליחים ליצר קהלים איכותיים לקמפיינים. בחרנו 11 שאלות נפוצות בתחום שיווק באינטרנט על מנת לתת מענה לשאלות אלו.

תהנו ?

 

#1 כמה עולה פרסום באינטרנט?

השאלה הכי כללית שוודאי שלא ניתן לתת לה תשובה. זה כמו לשאול כמה עולה בית, כמה עולה מכונית או כמה עולה מכונת כביסה. פרסום באינטרנט משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה וישנו הבדל משמעותי לדוגמא בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק. ישנו הבדל אם אתם רוצים לכוון לקהל יעד ממוקד (כמו למשל נשים בגיל 45+ בתל אביב, רמת גן וגבעתיים שמתעניינות במותגי יוקרה), לבין פרסום בקנה מידה רחב יותר (גברים בגיל 30+ בכל אזור המרכז).

סכום הפרסום נגזר בדרך כלל מהתקציב השיווק שלכם ומהתוצאות שאתם רוצים להשיג.

המומחיות שלנו בתור משרד פרסום מקצועי בתחום שיווק באינטרנט, הוא לאפיין את המטרות שלכם, היעדים, קהלי היעד, ולתת לכם אומדן מהו התקציב הדרוש כדי לבצע קמפיינים מוכווני הצלחה.

קמפיין בקנה מידה ארצי, כמו למשל קמפיין שניהלנו עבור נעמת לפני בחירות 2020, הגיע בקנה מידה רחב לכל הנשים בישראל, בשפה העברית והערבית, הביא כמות עצומה של חשיפות וכניסות וכמובן המון הופעות בכלי התקשורת השונים. קמפיין כזה הוא בעל משמעויות תקציביות שכוללות קריאייטיב, הפקה, בנייה, ניהול ואופטימיזציה שוטפת לקמפיינים. בקרו בדף הקמפיין>

 

#2 איך בוחרים חברת פרסום באינטרנט?

ישנם מספר גורמים שישפיעו על ההחלטה שלכם בבחירת משרד הפרסום שייקח אתכם לעבר הגשמת היעדים שלכם. הניסיון של המשרד, המקצועיות, היציבות של המשרד, המלצות מלקוחות, פרויקטים מוצלחים, וכמובן חיבור חיובי עם חברי הצוות שתאם הולכים לעבוד איתם.

הבחירה של המשרד היא בחירה חשובה מכיוון שחברת פרסום לא מקצועי יגרום לכך שתוציאו משאבים וכספים בכיוונים לא נכונים, תבזבזו זמן וכסף ואולי אפילו תאבדו אמון בכלי הפרסום המצוינים שמציע הפרסום. לקריאה נוספת בנושא של בחירת חברת פרסום,

 

#3 כמה עולה לפרסם בגוגל?

בדומה לסעיף 1, פרסום בגוגל נע בין תקציבים נמוכים של כמה אלפי שח לחודש, ועד לתקציבים של מאות אלפי שקלים בחודש. המחיר של עלות הפרסום בגוגל תושפע בין היתר מהתחרות בתחום שלכם, כמות המפרסמים, וכמובן העלות הממוצעת לקליק. אם לדוגמא אתם רוצים לפרסם בתחום החלקת בטון לבתים פרטיים, וקליק עולה 10 ₪, ויש לכם פוטנציאל של 800 חיפושים בחודש, הרי שתקציב של 8000 שח יכול לכסות את כל החיפושים כולם ולייצר נוכחות חזקה בשוק.

בעזרת ידע מקצועי אנחנו נוכל לבנות יחד איתכם את תקציב הפרסום הנכון עבורכם כדי לעמוד במטרות המותג ובתוצאות אותן אתם מצפים לקבל. לקריאה נוספת על עלות הפרסום בגוגל, בקרו בלינק הבא>

 

#4 כמה עולה לפרסם בפייסבוק?

מחירי הפרסום בפייסבוק משתנים בין מותג למותג, בין קהלי יעד שונים וכמובן בין סוג מסע הפרסום אותו אתם בוחרים. בעזרת ניתוח חכם של כלי פרסום באינטרנט, אנחנו מייצרים בדיקה שתוכל לתת לכם צפי תוצאות עבור התקציב שלכם. אם קהל היעד שלכם, לדוגמא, פרוס ארצית ואתם רוצים לחשוף אותו למותג שלכם, הרי שהמחיר יהיה שונה מקמפיין המיועד לבעלי עסקים בתחום המזון באזור תל אביב והמרכז. לקריאה נוספת על שיטות התמחור בפייסבוק, בקרו בלינק הבא>

 

#5 כמה עולה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא תהליך שבו אתם מאפיינים את המותג שלכם מבחינת תחום עיסוק, אני מאמין, מטרות, חזון, קהלי יעד ועוד. הביטוי המופשט של תהליך המיתוג העסקי הוא כמובן עיצוב לוגו שלכם, ועיצוב שלל החומרים המיתוגים החל מחומרים דיגיטליים כמו דפי נחיתה, אתר אינטרנט, באנרים, ועד כמובן כרטיסי ביקור, חוברות, מצגות וכדומה. כמה עולה מיתוג עסקי זו שאלה שיכולה להיות לה מענה לפי סוג העסק שלכם והצרכים שלכם מתהליך המיתוג.

האם אתם בונים גם תוכנית אסטרטגית למותג? מהם החומרים שאתם צריכים מבחינת תוצרים של תהליך המיתוג? שלטים? תפריטים? עיצוב רכבים? אתר אינטרנט? המחיר של המיתוג יהיה נגזרת של כל השאלות האלו.

לקריאה נוספת על תהליך מיתוג העסקי ולצפייה בתיק העבודות שלנו,

 

 

#6 האם כדאי לפרסם בפייסבוק או בגוגל?

התשובה לשאלה נעוצה בביצוע תוכנית מקיפה לעסק שלכם, עם הבנה מה המטרות העסקיות שלכם, מיהם קהלי היעד שלכם, מהם התוצאות העסקיות להן אתם מצפים ועוד. כלי הפרסום של פייסבוק וגם של גוגל התפתחו לאורך השנים וכיום ברוב המקרים התשובה הנכונה ביותר תהיה לשלב בין שני כלי הפרסום האלו.

לדוגמא, גם אם תקציב הפרסום שלכם נמוך, ואתם מנהלים קמפיין של פרסום בגוגל על פי מילות חיפוש במסגרת קמפיין פרסום באינטרנט, אתם תרצו שקהלים שנכנסים לדף הנחיתה או לאתר שלכם, יראו את המודעה גם בפייסבוק על ידי ביצוע קמפיין רימרקטינג. כך תוכלו להופיע בצורה יחסית זולה ומאוד ממוקדת לקהלים שכבר חיפשו את המותג שלכם בגוגל.

לקריאה נוספת על ההבדל בין פרסום בפייסבוק לגוגל

 

#7 האם כדאי לעשות קידום אורגני או ממומן?

ההבדל בין הקידום האורגני לקידום הממומן הוא עצום. סביר להניח שהגעתם למאמר הזה דרך חיפוש אורגני ברשת וחיפוש של הביטוי פרסום באינטרנט. ולמה? כי בנינו את המאמר בצורה כזו, שגוגל תסרוק אותו לפי הביטוי שאותו רצינו לקדם, ונצליח למנף את זה לטובתנו. לרוב, ההמלצה שלנו במקרים האלו היא, שאם העסק שלכם כאן לטווח ארוך, כדאי לכם מאוד לבצע קידום אורגני בגוגל על ידי חברה לקידום אתרים מקצועית ומנוסה.

לרוב העסקים, קידום ממומן הוא הלחם והחמאה והוא בגדר חובה, ולעומת זאת, קידום אורגני מיועד לחברות ועסקים שרואות לאופק ורוצות להתקדם לאורך זמן ארוך. אתם יכולים לראות שתי מודעות של שטיק מדיה בגוגל, מודעה ממומנת:

מודעה ממומן:

11 שאלות נפוצות בנושא פרסום באינטרנט 1לקריאה נוספת על ההבדל בין פרסום בגוגל לבין קידום אורגני,

 

#8 כמה עולה קליק בגוגל בקמפיין פרסום באינטרנט?

המחיר של קליק בגוגל משתנה בין עסק לעסק, ותלוי בכמות המתחרים, במחירים שהם מוכנים לשים על הקליק ונגזר גם מאיכות הקמפיין שלכם. לדוגמא, קליק בתחום של עורך דין בתחום נזיקין, יכול להאמיר למחיר של מעל 100 שח לקליק אחד. לעומת זאת, עוגת פרווה לפסח, תעלה 2-3 שח לקליק. הבדל עצום, נכון? בתחום של שיווק עורכי דין לדוגמא, ההבדל העצום בין קליק לקליק דורש ליווי מקצועי של משרד מנוסה, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הוצאות עצומות שלא מחזירות את עצמן.

חשוב לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי בגוגל, לבדוק על אילו ביטויים אתם מתחרים, לבנות קריאייטיב מעניין ומושך למודעות, ועל סמך זה ניתן לבצע הערכת מחיר יחסית מדויקת לסכום שתשלמו על קליק בגוגל.

לקריאה נוספת על פרסום בגוגל>

 

#9 כמה עולה פרסום ביוטיוב?

פרסום ביוטיוב טומן בחובו הזדמנות, עקב העובדה שחברות רבות לא מצליחות להגיע למצב בו הן מפיקות תכנים איכותיים, וחסם זה מונע מהם להיכנס לשם. גורם זה הופך לעיתים את הפרסום ביוטיוב לכדאי ביותר, ומשרד שיווק מנוסה ומקצועי יוכל להביא לכם תוצאות מעולות לצפיות בסרטון הפרסומת שלכם. הפרסום ביוטיוב כולל מספר רב של אפשרויות פרסום, וכמובן כמו כל כלי של גוגל יכולת לטירגוט מדויק מאוד של קהלי יעד רלוונטיים לעסק שלכם.

אחת מההעדפות שלנו, לדוגמא, היא לבצע קמפיין וידאו רימרקטינג על אנשים שביקרו באתר, עם סרטון שמוכוון עליהם כי אנחנו יודעים שהם ביקרו באתר שלנו, וכך להתאים להם את המסר בצורה אישית ולפי מה שהם חיפשו.

המחיר של פרסום ביוטיוב משתנה לפי גודל קהל היעד שתרמו להגיע אליו, התחרות על הגעה לקהל זה, סוג הפרסום שתבחרו וגם התקופה בה אתם בוחרים לפרסם (לפני החגים עלות הפרסום עולה בהרבה וקשה יותר להביא תוצאות במחירים זולים כמו בתקופה רגילה ורגועה יורת מבחינת פרסום).

לקריאה נוספת על פרסום ביוטיוב, בקרו בלינק הבא>

 

#10 איך מבצעים הדחקת תוצאות שליליות בגוגל?

מאתגר מאוד. אין ספק שתחום זה הוא התמחות מיוחדת של חברות לקידום אתרים, שיודעות לבנות אסטרטגיית הדחקת תוצאות חכמה שתצליח לנקות עבורכם את התוצאות אותן אתם רוצים להסתיר. הקושי של הפרויקט תלוי מאוד בסוג התוצאות אותן רוצים להעלים.

לדוגמא, אם יש עליכם תוצאה שלילית במנוע החיפוש, תוצאה שמגיעה מYNET, יהיה מאוד קשה לעקוף אותה כי YNET הוא אתר חזק עם ציון גבוה מאוד מגוגל, ועל כן להתגבר על תוצאה כזו ידרוש עבודה רבה של כתיבת חומרים, לינקים, סרטונים, תמונות ועוד. לעומת זאת, אם יש סרטון יוטיוב שאתם לא אוהבים שמופיע עליכם והוא עלה מערוץ פרטי או ערוץ חלש, יהיה קל יותר להדחיק את התוצאה הזו ולבנות בעמוד הראשון של גוגל תוצאות שמוסיפות למוניטין של החברה שלכם ולא פוגעת בו.

לקריאה על חברה לקידום אתרים וליצירת קשר עם המומחים שלנו בנושא של הדחקת תוצאות שליליות בגוגל ופרסום באינטרנט>

 

#11 איך בוחרים חברה לקידום אתרים?

אם החלטתם לבצע קידום אורגני לחברה שלכם, ואתם צופים קדימה לטווח ארוך ורוצים לקדם את החברה שלכם, עליכם לדעת איך לבחור את חברת הקידום שתקפיץ אתכם לשלב הבא ותביא לכם תוצאות מהחיפושים בגוגל. ריכזנו עבורכם מספר טיפים מרכזים כדי לעשות סדר בנושא>

 

הטיפ הנוסף:

האם שימוש במובילי דעה נכון לעסק שלי?

שימוש במובילי דעה הפך לנפוץ מאוד בקרב עסקים רבים. מדוע? כי הרבה פעמים הוא עובד מצוין. בין אם לשם מוניטין, מודעות או יצירת מכירות, שימוש מושכל במובילי דעה יכול לייצר לעסק שלכם הצלחה עסקית רחבה, אבל, כמובן, בשימוש מושכל ונכון ותכנון של המהלך בקפידה.

ביום הבין לאומי למניעת אלימות נגד נשים, שטיק מדיה ניהלה עבור נעמת את הקמפיין שלה, כולל שיתוף פעולה פורה עם משרד יחסי ציבור פרסי צדוק, שהוביל לקמפיין זכיר, עוצמתי, שגם זכה להתברג לtop5  של הקמפיינים בגוגל בחודש 11-2019. בקמפיין נעשה שימוש רחב במובילות דעה מוכרות, לצורך העברת הקריאייטיב והנקודה המרכזית שלנו – אלימות, כאן זה מתחיל.

https://2511.co.il/

או צפו בסרטון המוביל של הקמפיין>

שטיק מדיה – משרד פרסום באינטרנט

משרד פרסום שטיק מדיה מתמחה בשיווק באינטרנט ובבניית מהלכי קריאייטיב מובילים ומייצרי תהודה. הצוות שלנו הוא צוות לוחם, משקיע ומקצועי שמוכוון לתוצאות על פי רצון הלקוח. עולם הקידום באינטרנט הוא תחום רחב ואנחנו אחד המשרדים המובילים בישראל בתחום זה.

הצוות שלנו כאן עבורכם, דברו איתנו!

5/5 - (10 votes)

מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
 

    לא תודה יש לי יותר מדי כסף
    close-link
    Call Now Button