Skip to content

פרסום בגוגל אדוורדס – 7 סימנים לכך שהחשבון שלכם לא מנוהל כהלכה

פרסום בגוגל אדוורדס

בעלי חברות רבים חווים קושי אמיתי לבקר ולנהל את משרדי הפרסום שלהם, לדעת מה לשאול, איך לשאול ומה כדאי להבין לגבי התוצאות של הקמפיינים של פרסום בגוגל אדוורדס. הבעיה קשה במיוחד בגלל היעדר רגולציה ואי קיום תנאי סף לניהול חשבונות עבור לקוחות, דבר שמוביל לקמפיינים שמנוהלים בצורה לא מיטבית, במקרה הטוב.

אז איך אתם יכולים לבקר את פעילות הפרסום שלכם? איך תדעו אם הקמפיינים שלכם בנויים כמו שצריך ומנוהלים בצורה אופטימלית? שיווק באינטרנט מצריך התמחות, ידע מקצועי וניסיון – כל אלו יכולים להניע את העסק שלכם קדימה ללא ספק, ולכן עליכם להכיר את הנקודות הבאות ולדעת מה לשאול ומה לבדוק.

 

טיפ 1 – המטרה של הקמפיין לא מוגדרת כמו שצריך

ההתחלה של כל קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס עוברת בהגדרת מטרת הקמפיין. יכולות להיות מטרות שונות לקמפיינים – מודעות למותג, תנועה לאתר, מכירות, לידים, קידום אפליקציה ועוד. ההגדרה של מטרת הקמפיין חשובה גם מבחינת הגדרות קמפיין שיבואו בהמשך, וגם מכיוון שעל ידי הגדרת הקמפיין גוגל יכולה לבצע אופטימיזציה לחשבון כדי לעמוד במטרות שלכם.

אם לדוגמא, המטרה שלכם היא לייצר כמה שיותר לידים מהאתר דרך הקמפיין, ואתם  רואים שהקמפיינים מוגדרים על מטרה של תנועה לאתר – זו נורה אדומה ענקית. אם אתם רואים שלא מוגדרת כלל מטרה לקמפיין זה גם מצריך בדיקה ובירור למה לא הוגדרה מטרה לקמפיין בעת הקמתו.

טיפ 1 – המטרה של הקמפיין לא מוגדרת כמו שצריך

טיפ 2  – הקהלים בקמפיינים לא מוגדרים כמו שצריך, או שלא קיימים כלל

הגדרת קהלים מבוצעת במהלך בניית הקמפיין, והמטרה שלה היא לקדם את הקמפיין ככל האפשר לפרסונות המדויקות ביותר למותג. אחת מהפנינים היקרות ביותר של תחום הפרסום כולו, ושל פרסום בגוגל אדוורדס בפרט – היא היכולת להגיע לקהלים מדויקים וממוקדים. המידע שרשתות הענק האלו אוספות עלינו, הופך לפוטנציאל אדיר בידיים של משרד הפרסום הנכון.

ולכן, הגדרה של קהלי יעד היא חשובה ויכולה לייצר לכם מצב שיש בו כמה בנפיטים עיקריים:

אחוזי הקלקה טובים יותר על המודעות

אחוזי המרה טובים יותר מהקמפיינים

ניצול מיטבי של תקציב הפרסום שלכם

 

הקהלים בקמפיינים לא מוגדים כמו שצריך, או שלא קיימים כללאחד מהנושאים החשובים ביותר מבחינת טירגוט קהלים בקמפיינים גוגל, הם קהלי רימרקטינג. קהלי רימרקטינג הם קהלי יעד שבניתם על גולשים שביקרו באתרים מסוימים ודפים מסוימים לפי מה שבחרתם, כולל קהלים דומים לקהלים אלו.

אצל אחד מהלקוחות שלנו, שם אנחנו משמשים גם בתור חברה לקידום אתרים של המותג, עשינו מיפוי של הנכסים הדיגיטליים שלו מבחינת מאמרים וכתבות שנכתבו על המותג וגילינו כי לא נעשתה הגדרת קהלי יעד על קהלים המבקרים בכתבות אלו, וכי הם לא מטורגטים בקמפיין אחרי שביקרו בכתבה.

זה החמצה עצומה מבחינת המותג שפספס יכולת להגיע לקהלים ממוקדים ונכונים שכבר הביעו עניין והיו במעורבות עם החברה. זה כמובן היה אחד הדברים הראשונים שעשינו כשלקחנו מושכות על הפעילות כולה.

השתמשו בכלי הניתוח והמחקר כחלק מפעילות פרסום בגוגל אדוורדס שלכם, ודאגו לקבל דוחות מדוייקים בתחום זה כדי להעשיר את הידע שלכם על קהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

 

טיפ 3 – תוספים בחשבון לא מוגדרים כמו שצריך

ההתייחסות שלנו בשטיק מדיה כלפי מודעות הגוגל של הלקוחות שלנו, היא התייחסות למודעות כאל נכס נדלני לכל דבר ועניין. המשמעות היא שמבחינתנו אנחנו רוצים שהמודעה של הלקוחות שלנו תתפוס כמה שיותר מקום ביחס למודעות של המתחרים, ושהמודעות יהיו כמה שיותר מושכות ומעניינות.

אחת מהדרכים המובילות לנכס לעצמכם מקום בתוצאות החיפוש של גוגל, היא להגדיר תוספים רבים ומדויקים ככל האפשר לחשבון. משרד מקצועי בתחום של פרסום בגוגל אדוורדס ידאג שהתוספים יניעו אנשים לפעולה ויעזרו לכם להגדיל את אחוזי ההקלקה – לדוגמא תוסף של שיחות טלפון שיאפשר לגולשים לחייג מיידית לעסק שלכם, תוסף של יתרונות המותג, שירותי המותג, כתובת, דירוגים של לקוחות ועוד.

לקריאה נוספת על תוספים בחשבון גוגל, בקרו בלינק הבא

תוספים בחשבון לא מוגדרים כמו שצריך

תוספים בחשבון לא מוגדרים כמו שצריךטיפ 4 – קמפיינים כוללים מספר גדול של קבוצות מודעות ומילות מפתח

מספר עצום של קבוצות מודעות היא בעיה נפוצה מאוד שאנחנו נתקלים בה בחשבונות רבים שאנחנו מנהלים, וככל שהלקוח גדול יותר ויש לו מוצרים רבים יותר, הבעיה רק מחריפה. אם כאידיאולוגיה, משרד שיווק באינטרנט שלכם מעמיס את הקמפיינים בקבוצות מודעות רבות ומילות מפתח רבות, הרי כשתצטרכו לנהל קמפיינים רבים, השליטה על החשבון תהפוך לבלתי אפשרית, חלוקת התקציבים תהיה בלתי יעילה והדבר יוביל לפגיעה בתוצאות שאתם יכולים לייצר.

משרד מקצועי בתחום פרסום בגוגל אדוורדס צריך לבנות אסטרטגיה ברורה לניהול החשבון ולהיררכיה שלו.

ואני מכיר את כל התירוצים שבעולם לגבי זה – החל מחשש כלפי פגיעה בתוצאות הקיימות ועד חוסר יכולת להבין איך בכלל מתחילים לסדר את הפלונטר הזה.

הניסיון העצום שלנו בתור סוכנות פרסום באינטרנט שעברה קילומטראז' רב, הוא בדיוק בהפיכת מצב קיים של אי סדר, למצב של יכולת שליטה מלאה על קמפיינים.

במקרה הזה אנחנו מאמינים בבניית אסטרטגיה לניהול הקמפיין, הגדרת המטרות, הגדרת הקמפיינים וקבוצות המודעות ולאחר מכן ביצוא אופטימיזציה שוטפת לחשבון כדי לזהות קבוצות מודעות שאפשר להשהות או לחילופין להפוך אותן לקמפיינים בפני עצמם.

אם יש לכם בעיה להבין מה קורה בחשבון או שאתם באופן כללי שהחשבון מרגיש כמו גיווץ' טורקי לפסח, כדאי לכם לעשות בדק בית.

פרסום בגוגל אדוורדס - 7 סימנים לכך שהחשבון שלכם לא מנוהל כהלכה 1

רוצים שנעזור לכם ​לייצר יותר הכנסות?


     

    טיפ 5 – אין הגדרה של מילות מפתח שליליות

    מילות מפתח שליליות מאפשרות לכם להגדיר אילו מילות מפתח לא יפעילו את הקמפיינים. מילות מפתח שליליות הן דרך מצוינות לשפר את אחוזי ההקלקה על המודעות שלכם, להגיע לקהלים רלוונטיים יותר וכמובן למקד את ההוצאה בחשבון שלכם לתוצאות חיפוש שמייצרות לכם הכנסה.

    משרד פרסום בגוגל אדוורדס שלא מגדיר מילות מפתח בחשבון פשוט מאוד מתרשל בתפקידו וכדאי לכם מאוד לבחון את העבודה עם המשרד ואת רמת ניהול החשבון שלכם, מפני שזוהי נקודה בסיסית בניהול פעילות פרסום בגוגל.

    לדוגמא, אם המותג שלי מפרסם מיתוג עסקי לעסקים בינונים ומעלה, אני אחריג את כל המילים שכוללות "קטן", "קטנים", "זעיר". זאת אומרת שאם מישהו יחפש "מיתוג עסקי לעסק קטן" – התוצאה שלי לא תופיע, הוא לא יוכל להקליק עליה ואני לא אשלם על זה כסף. זאת אומרת שעל אותו תקציב קיים, אוכל לקבל כמות גדולה יותר של קליקים רלוונטיים.

    אין הגדרה של מילות מפתח שליליותטיפ 6 – אתם לא מקבלים דוחות

    אני שומע את זה המון, מלקוחות ששואלים אותי מספר פעמים בחרדה, האם אנחנו מפיקים להם דוחות על הפעילות והם הם יכולים להבין מה קורה בחשבון. דוח ממוקד ומדויק הוא הכלי העיקרי של משרד שיווק באינטרנט לבקר את הפעילות, וכמובן של לקוחות שרוצים להבין מה הכסף שלהם עושה עבורם. ישנם מספר סוגים של דוחות ומספר סגנונות של דוחות, אך מה שחשוב מבחינתנו הוא:

    קצר וממוקד.

    מציג את המטריקות הרלוונטיות לפעילות העסקית ולמטרת המותג.

    כולל מסקנות ופעולות להמשך.

    ברור לחלוטין שדוח כזה לא מופק אחרי כל יום פעילות, כי אם לסיכום תקופה מסוימת כמו שמוחלט בין הצדדים, אך  מניסיון שלי אני יכול לומר שחשוב להפיק דוח אחד מסכם ברמה החודשית, מעבר לדיווחים שוטפים וצילומי מסך מהקמפיינים לייב תוך כדי תנועה. זה לא שיושבים פעם בחודש ונזכרים לבדוק מה היה כל החודש – ממש לא. הניהול של הקמפיין צריך להיות יום יומי וכנל לגבי הקשר איתכם.

    אם אין לכם קשר שוטף עם משרד פרסום בגוגל אדוורדס שלכם, זו כבר בעיה אחרת – אבל עדיין זו בעיה.

     

    טיפ 7 – לא מוגדרים לכם קמפיינים של רימרקטינג

    אם מנהלים עבורכם קמפיינים בגוגל וגם אם לא – סביר להניח שאתם צריכים שיהיה לכם קמפיין רימרקטינג בגוגל, שמטרגט את קהלי היעד שמגיעים לאתר שלכם, בין אם לכל האתר או לדפים מסוימים באתר. קמפיין רימרקטינג יכול לייצר אחוזי המרה נפלאים לפעילות הפרסום שלכם, מכיוון שהוא מגיע עם קריאייטיבים שונים לקהלי היעד שלכם בניסיון להניע אותם לפעולה.

    ישנם מספר סוגים רחב של קמפיינים לרימרקטינג – קמפיין רימרקטינג ביוטיוב, קמפיין רימרקטינג באנרים, קמפיין רימרקטינג על מבקרים בכתבות, קמפיין רימרקטינג על עגלה נטושה ועוד. המשותף לכולם הוא שהקמפיין יגיע אל הקהלים שכבר היו במעורבות עם המותג ולכן אם תייצרו להם עניין נוסף תוכלו להפוך אותם ללקוחות שלכם.

     

    מה עושים עם חשבון הפרסום שלכם לא מנוהל כמו שצריך?

    המצב בשוק הפרסום באינטרנט בעייתי מאוד אין חסמי כניסה בשוק הפרסום ותחום פרסום בגוגל אדוורדס לא שונה מכך. כמות החשבונות שמנוהלים בצורה לקויה היא עצומה, דבר הפוגע באותם עסקים ששמים את מירב כספם בפרסום ואז נוחלים אכזבות קשות כתוצאה מטיפול לקוח בתיק שלהם.

    זו האמת המרה.

    אין כאן ניסיון להפחיד או לדכא – בסופו של דבר רוב החברות והעסקים יסיימו את ההתקשרות עם משרד הפרסום שלהם מאוכזבים, וזו הבעיה של העדר רגולציה בתחום ושל הליכה אחרי הבטחות שווא ומחירים נמוכים ולא הגיוניים של ספקים וחברות מסוימות. זכרו את הדברים האלו!

    אין תחליף לידע מקצועי.

    אין תחליף לניסיון.

    אין תחליף לשירות.

    רוצים לקרוא עוד מידע על פרמטרים משמעותיים בבחירת חברת פרסום?

     

    שטיק מדיה – פרסום בגוגל אדוורדס

    אם אתם חושבים שלעסק שלכם מגיע הטוב ביותר מבחינת שירות, זמינות ומקצועיות – שטיק מדיה היא הכתובת בשבילכם. אנחנו מומחים בניהול חשבון פרסום בגוגל אדוורדס ושיווק באינטרנט בכלל, והלקוחות שלנו נהנים מתוצאות עסקיות מעולות בחשבונות שלהם.

    קחו פעולה ואל תהססו- פרסום מדויק בגוגל אדוורדס יכול להיות אופציה שיווקית מעולה עבורכם, התייעצו עוד עכשיו עם המומחים שלנו!

    5/5 - (1 vote)

    מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
     

      לא תודה יש לי יותר מדי כסף
      close-link
      Call Now Button