Skip to content

שיווק משרדי עורכי דין – 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 1

שיווק משרדי עורכי דין הפך בשנים האחרונות לאתגר של ממש. בעשור האחרון חלו תמורות משמעותיות בדרכים בהן משרד עורכי דין יכול למתג ולמצב את עצמו מול קהלי היעד הרלוונטיים. אם אתם מהתחום, כדאי שתכירו אותן.

ההצפה בכמות עורכי הדין, הסערות סביב לשכת עורכי הדין והדרך בה אנשים תופסים את התחום הפכו את נושא השיווק לקשה ומאתגר יותר ויותר. לצד זה, הכניסה של כלי השיווק באינטרנט שמאפשרים גם למשרדים קטנים להגיע לחשיפות מדויקות מול קהל הגולשים, הפכה את התחרות לעזה אף יותר והעלתה את מחירי פרסום באינטרנט בשנים האחרונות למחירי שיא.

בתקופות כאלו, כל משרד שרוצה לגדול ולצמוח ולנצל את ההזדמנויות שקיימות בשוק, חייב להיות ממוקד ב-100% על המטרות ועל החוזקות שלו, להכיר את עצמו טוב ואת קהל היעד טוב יותר, להבין מאין בא ולאן הוא הולך. החשיבות של בחירה בכלי שיווק נכונים, עם אנשי המקצוע הנכונים שיודעים ללוות את המשרד שלכם בצורה מקצועית היא בעלת חשיבות עצומה להצלחה עסקית.

בכתבה נסקור 29 טיפים שיווקיים שאתם חייבים להכיר אם יש לכם או

שאתם מקימים משרד עורכי דין. חילקנו את הטיפים לשלוש קבוצות עיקריות: אסטרטגיה, ניהול קמפיינים, אתר אינטרנט ודפי נחיתה. לכל קבוצה ניתן מספר טיפים ודגשים. לא כל הטיפים רלוונטיים לכל משרד, אך מה שבטוח זה שחשוב להיות מודעים לכולם, כדי לדעת לקבל בחירות מושכלות ונבונות.

דגש נוסף חשוב: כל טיפ יכול להפוך למאמר בפני עצמו, ולכן נתנו על כל נקודה הסבר וחשיבות וכמובן שניתן להמשיך ולהרחיב לעומק.

בואו נתחיל ?

אסטרטגיה שיווק משרדי עורכי דין

#1 זהו את קהל היעד

אחת השאלות המרכזיות שאתם צריכים לשאול את עצמכם – והאתגר העיקרי שצריך לפצח – הוא קהל היעד שלכם. כשאנחנו אומרים קהל יעד אנחנו לא מתכוונים רק לחיתוכים בסיסיים כמו אזור גיאוגרפי או גיל.

על מנת שהפעילות השיווקית שלכם תהיה מוצלחת ותייצר עבורכם ערך אמיתי, אתם חייבים לוודא שאתם מכירים את קהל היעד שלכם, מבינים אותם, יודע מה מפריע להם ומה כואב להם כשהם מחפשים אחר שירותי המשרד שלכם.

היום, הכלים הדיגיטליים מאפשרים לייצר פילוחים מתקדמים שמייצרים פרסונות שונות של קהלי יעד, עבור סוגים שונים של שירותים. לדוגמא, שיווק משרד עורכי דין בתחום של ביטוח לאומי כולל בתוכו סוגים שונים של יעוץ משפטי, שבכל אחד מהם סוג הקהל שונה ולעיתים גם הצרכים שלו.

שאלו את עצמכם מי קהל היעד שלכם ומיהם הלקוחות שלכם, וכך תוכלו לוודא שאתם מכוונים את הקמפיינים שלכם למקומות הנכונים. בנו פרופיל לקוח לכל שירות שאתם מעניקים, וחפרו לבפנים כדי להבין מה באמת מניע את אותו לקוח לפעולה.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 2

#2 נקודת הבידול שלכם: בדלו את עצמכם!

או במילים אחרות, מה יהפוך את המשרד שלכם למיוחד ושונה מהאחרים ויגרום לכם לבלוט בשוק קשה וצפוף ביותר? חשוב לציין שהשאלה הזו היא שאלה קשה מאוד למענה.

אנחנו בשטיק מדיה לדוגמא, הצלחנו לייצר לעצמנו בידול אחרי 3 שנות פעילות ואחרי עבודה קשה ואין סופית לכל אורך התהליך. זה מסובך ודורש חשיבה רבה אך גם ניסיון ועבודה שמתוכה מפיקים מסקנות ומגלים למה באמת אנשים בוחרים לעבוד עם המשרד שלכם ולא עם משרד מתחרה.

שיווק משרדי עורכי דין

אופציה חזקה ואיכותית לבידול המשרד עשויה להיות דרך תהליך המיתוג, עליו נדון בהמשך הכתבה. בקצרה – מכיוון שרוב משרדי עורכי הדין אומרים אותו דבר ונראים אותו דבר, היכולת לקבל החלטה עיצובית שתיקח אתכם למקום אחר מהשוק, תוכל לסייע לכם בבידול ולהוות נקודת מפתח למשרדכם.

#3 השקיעו בבניית מותג איכותי ושונה

בואו נהיה ישירים. רוב משרדי עורכי הדין משדרים פחות או יותר אותו דבר מבחינה מותגית. רובם מאמינים שהם צריכים לשדר את אותם ערכי ליבה, ובוחרים בכמה תבניות מקובלות של עיצוב לוגו או חומרים שיווקיים אחרים למשרד. יש קושי אמיתי בקרב עורכי דין לבצע מהלכים אמיצים ומבדלים, שיכולים למקם אותם במקום שונה מהשוק ולייצר בולטות ובידול אל מול המתחרים.

בדוגמא המצורפת, אתם יכולים לראות שמנעד הצבעים נע פחות או יותר באותו טווח, בלי הפתעות או ניסיון לפרוץ גבולות, וככה קשה מאוד לבלוט. חשוב להבהיר ששונה הוא לא בהכרח וולגרי או מצועצע. שונה משמעו לייצר שפה מיתוגית מיוחדת שלקוחות יכולים לזכור ולבדל משפות עיצוביות של משרדים אחרים.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 3טיפ חשוב ועיקרי מאוד בבנייה של שפה שונה, הוא להכיר את המתחרים שלכם והשפות שלהם. קחו את השפות העיצוביות של משרדים מתחרים ותעבדו מול זה בזמן שאתם בונים את השפה שלכם. משרד המיתוג שילווה אתכם צריך להיות מיומן בתהליך ולהצליח לייצר שינויים קטנים שייצרו שינוי גדול.

#4 שמרו על שפת מותג אחידה וברורה

עשיתם מיתוג למשרד? מצוין.

אחד מהתפקידים שלכם הוא לשמור ששפת המותג נשארת אחידה לכל אורך פעילות המשרד ולא משתנה על ידי מעצבים/עובדים וכדומה. פעמים רבות בתהליך שיווק משרדי עורכי דין מסיימים תהליך של מיתוג ולא מקבלים לידיהם ספר מותג, וכך בעצם הם מאפשרים לכל ספק/בית דפוס שהם באים איתו במגע, לשנות להם את השפה המיתוגית. יתרה מכך, אין היגיון בביצוע תהליך מיתוג שלאחריו כל עובד שרוצה להכין מצגת משנה את השפה כראות עיניו.

ספר מותג יהווה את המצפן לפעילות המשרד מהבחינה העיצובית. זהו ספר שבו תמצאו הוראות מפורטות לגבי אופן השימוש בשפת המותג, מבחינת פונטים, גדלים, צבעים, מרווחים, רקעים, צבעי משנה וכדומה. החשיבות של נקודה זו היא גבוהה, כי חזרתיות ואחידות ייצרו מצב שבו אנשים יכולים לזכור את המותג שלכם כשהם נתקלים בו, ועל ידי כך לחזק את הכוח של משרדכם בעיני הלקוח הפוטנציאלי.

#5 היו ערים לפעילות השיווקית של המשרדים האחרים בתחום

עוד אחד מהמרכיבים החשובים של בניית תוכנית עסקית לפני הפעילות, הוא המרכיב של ניתוח הפעילות של המתחרים שלכם. בתחום של עריכת דין ויעוץ משפטי יש מתחרים בשפע, ומתחרים אלו משקיעים זמן, חשיבה ומאמץ בשיווק של המשרד שלהם.

דאגו שמשרד הפרסום יבצע עבורכם מחקר מקיף שייתן לכם הבנה לגבי הפעילויות האפקטיביות שמחזירות את ההשקעה, כיוונים חכמים והכרחיים לשיווק בתחום שלכם ועוד. האם המתחרים שלכם משקיעים את עיקר המאמצים בקידום אורגני או פרסום בגוגל? האם הם משתתפים בכנסים מסויימים? האם הם עונים ללידים לבד או מחזיקים מוקד? האם הם מפעילים משרד יחסי ציבור? למידה של הפעילות השיווקית של המתחרים שלכם תייצר לכם ערך רב ועשויה לחסוך לכם כסף רב בכיוונון נכון של המאמצים השיווקיים שלכם, וכמובן לחסוך לכם גם זמן רב.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 4

#6 בנו הצעה שהלקוח לא יכול לסרב לה

מה גורם ללקוח שלכם לסגור עסקה אתכם ולא עם משרד מתחרה? ניסיון? מקצועיות? וותק? רושם ראשוני בפגישה? אולי מחיר?  לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים – נדל"ן או נזיקין, משפחה או מיזוגים, פלילי או ביטוח לאומי – סביר להניח שהגולשים פנו במקביל אליכם לפחות לעוד שני משרדים כדי לקבל גם מהם הצעת מחיר ולבדוק את השוק.

המשימה שלכם היא לגרום לאותו לקוח פוטנציאלי – ליד, להפוך לליד שמגיע לפגישה ואתם מצליחים להפוך אותו ללקוח. ובשביל להגדיל את הסיכוי שלכם לעשות זאת, אתם צריכים לבנות הצעה שהלקוח לא יכול לסרב לה. הצעה כזו נקראת גם USP (unique selling proposition), ואם תצליחו לבנות הצעת ערך שמשכנעת את הלקוח לבחור בכם על פני המתחרים, סביר להניח שתצליחו לסגור את העסקה.

כדי לבנות הצעה כזו אתם באמת צריכים לחקור לעומק את נושא המתחרים שלכם, להבין איך ההצעות שלהם בנויות ומה הם מציעים ללקוחות. בשלב הבא, תצטרכו להבין מה מפריע ללקוחות ומה עשוי לגרום להם לבחור בהצעה אחת על פני אחרת. זהו תהליך מעניין ומרתק והפרס שנמצא בסופו שווה את ההשקעה בנושא.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 5

#7 קבעו מהו תקציב השיווק שלכם

כחלק מתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית למשרד, יש צורך לקבוע תקציב שיווק ופרסום למשרד, ולצקת אליו את כל הפעילויות השיווקיות שתרצו לבצע. קביעת תקציב היא חשובה ותאפשר לכם לכוונן את הפעילות השיווקית לפלטפורמות הנכונות עוד לפני שמעלים קמפיינים לאוויר ומתחילים להוציא כספים.

ניקח, לדוגמא, משרד עורכי דין פלילי שרוצה להכניס לידים חדשים ומתעניינים למשרד, ושוקל לפרסם בגוגל למי שמחפש אחרי הביטויים "עורך דין פלילי בירושלים". המחיר עבור קליק לביטוי הזה הוא כ-100 ש"ח לקליק. מכיוון שהמחיר לקליק ידוע (בערך) עוד לפני שאתם מרימים את הקמפיין, תוכלו לדעת מראש כמה צפוי להביא לכם התקציב ולחשב בצורה גסה את האפקטיביות וההחזר עבור ההשקעה הצפויה. לכן, אם משרד עורכי דין עם תקציב של 6000 ש"ח בחודש מעוניין לפרסם בגוגל, מיידית ניתן לומר לו שלא ניתן להרים קמפיין אפקטיבי, כי התקציב היומי הוא 200 ש"ח ליום (6000/30), ומכמות של שני לידים ליום יהיה קשה עד בלתי אפשרי לייצר ערך אמיתי לפעילות.    זאת דוגמא קלאסית של למדוד פעמיים ולגזור פעם אחת – קודם כל מתכננים ורק לאחר מכן פועלים.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 6

אתר אינטרנט ובניית דפי נחיתה למשרדי עורכי דין

#8 בנו אתר למשרד שלכם

האם אתם חייבים אתר אינטרנט למשרד שלכם? כן. האם אתם חייבים שהוא ייראה מצוין? כן.

מספר האנשים שמקבלים החלטות בעזרת גלישה באינטרנט הולך וגודל כל שנה. ככל שקהל פוטנציאלי וחדש נכנס לשוק, והוא צעיר יותר ומשתמש באינטרנט באופן תמידי – החשיבות של אתר אינטרנט למשרד שלכם עולה.

אתר אינטרנט הוא כרטיס הכניסה של המשרד שלכם ואחד הכלים העיקריים לייצר רושם על לקוחות עוד לפני שאתם משוחחים איתם אפילו פעם אחת. סביר להניח שלקוחות שייכנסו וחיפשו אתכם בגוגל, ירצו למצוא את השם שלכם ולראות במה המשרד שלכם עוסק ומה הרזומה שלו – לא משנה איפה הם נתקלו בכם בהתחלה.

האתר חייב להיות נעים למראה ולגלישה, להיות כתוב ברמה מקצועית גבוהה ובשפה רהוטה, להיטען מהר ולהוות את הבסיס לבנייה של קמפיינים מוצלחים בעתיד. כל חסכון או פשרה עלולה לייצר לכם מצב הפוך ממה שכיוונתם לעשות, ודווקא לפגוע בחוויית הלקוח, וכך לייצר רושם ראשוני לא עוצמתי.

#9 וודאו שהאתר שלכם – חדש או קיים – מאובטח

נושא אבטחת האתרים נכנס לתוקף לפני מספר שנים וכיום הוא מהווה נדבך חשוב ובלתי נפרד מכל תהליך של בניית אתר או תחזוקת אתר קיים. בקצרה, גוגל מסמנת אתרים שאינם מאובטחים ולעיתים אף מונעת גישה לאתרים אלו. מה המשמעות? אם האתר שלכם לא מאובטח, יש סיכוי שגולשים לא יצליחו להיכנס אליו וגוגל תציג להם הודעת שגיאה בכניסה לאתר.

תהליך אבטחת האתר הוא תהליך פשוט יחסית ובעלות לא גבוהה, ואתם חייבים ליישם את הטיפ הזה על האתר של המשרד שלכם. איך מזהים אתר מאובטח? כתובת האתר תופיע בתור HTTPS ולא בתור HTTP.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 7

#10 צלמו את צוות עורכי הדין במשרדכם וכתבו קצת עליהם ועל הניסיון המקצועי שלהם

ורגע לפני שאתם אומרים לא, חשבו על נקודת המבט הזו:

קחו צלילה לתוך הראש של גולש שנכנס לאתר שלכם. בהנחה שהוא לא מכיר אתכם מלפני והוא לא לקוח חוזר, הוא נמצא בשלב של מחקר וחיפוש אחר פתרון לצורך שלו. המנגנונים האוטומטים שלו קולטים מסרים מפרסומות, מודעות וסרטונים והוא מקבל החלטות מיידיות תוך זמן קצר ביותר. מרגע שהצלחתם לגרום לו להקליק על המודעה שלכם, יש לכם זמן קצר מאוד לייצר עליו רושם אופטימלי ולגרום לו לבחור להשאיר לכם פרטים ולא במשרד אחר.

דף צוות יכול להיות עמוד מצוין להראות את הכוח והיכולות של משרדכם, את השליטה שלו בתחומים שונים ואת האנשים שעומדים מאחורי השירות. מחקירה שביצענו לאתרים רבים של משרדי עורכי דין, ניתן לראות כי דף "צוות" זוכה באופן נרחב לכמות כניסות מכובדת ונחשב לאחר העמודים המובילים באתר.

#11 ודאו שדפי הנחיתה שלכם בנויים לקבלת לידים

אם אתם מנהלים קמפיינים באינטרנט והמטרה שלכם היא קבלת לידים מדפי נחיתה שבניתם, לדפי הנחיתה יש משמעות עצומה לגבי הצלחת הקמפיינים ועמידה במטרות שהוגדרו. ישנם מאמרים ומחקרים רבים לגבי הדרך הנכונה לבנות דפי נחיתה ועל מה להקפיד, אך חשוב מאוד – כשאתם מבקרים את הספק שמעצב ומתכנת לכם את דפי הנחיתה – לשים לב לנקודות האלו:

  • דף הנחיתה מאובטח (ראו טיפ מספר 9).
  • יש לכם מספר טלפון מדיד בדף הנחיתה.
  • חיוג למספר הטלפון שולח את הלקוח למספר הנכון.
  • במידה שאין מענה לשיחת הטלפון יש מי שייקח את פרטי הליד.
  • שתלתם אנליטיקס בדף (ראו טיפ מספר 13).
  • הגדרתם קהלים באנליטיקס לצורך קמפיין שיווק מחדש על המבקרים בעמוד (ראו טיפ מספר 13).

#12 קבלו המלצות מלקוחות ושימו אותם באתר

אחד הדברים החשובים ביותר בתקשורת עם גולש שמעולם לא פגש אתכם ולא שמע עליכם, הוא פתרון האמינות וחוסר הידע לגבי השירות, המקצועיות והטיפול שלכם בלקוחות.

כולם מצהירים על עצמם שהם מקצוענים, מקצועיים ויודעים את העבודה על בוריה. אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. אם כבר הצלחתם לשכנע גולש ללחוץ על המודעה שלכם ולהיכנס לאתר שלכם, או לחילופין, סיפרו לו עליכם והוא נכנס לאתר – הוא חייב להבין מהר מאוד שיש לכם המון ממליצים ואנשים כמותו שנהנו מהשירות שלכם. כמובן שכל הפרסומים האלו חייבים להיות בהתאם לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין, ולעמוד בסטנדרט מקצועי ומכבד ולא זול ומוזיל, ולרוב אף להיות בעילום שם.

אבל האימפקט של המלצות של אנשים אמיתיים על לקוחות הוא עצום. ואם כבר ציקצקו לידכם בלשון בטענה שכולם עושים את זה וזה לא עובד – תשכחו מזה. זה מייצר אמינות וביטחון, וזה אחד הדברים החשובים ביותר בתקשורת עם לקוח שלא נתקל בכם מעולם.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 8

 

#13 שתלו אנליטיקס באתר והגדירו קהלים באנליטיקס 

אנליטיקס הוא כלי ששייך לגוגל, ומאפשר לכם לשתול אותו באתר ולקבל מידע על תנועה של גולשים אל האתר, בתוכו ומחוצה לו. לדוגמא, אנליטיקס מאפשר לכם ניתוח של הכניסות לאתר, מאיפה הגיעו המשתמשים, באילו דפים הם ביקרו (ומה עניין אותם באמת), מאיזה פלטפורמה הגיעו, באיזה גיל הם, באיזה מכשיר הם השתמשו, באיזו עיר הם נמצאים ועוד. אתם בעצם מבינים שיש פה מגוון מאוד רחב של נתונים שיכול להפוך למשימות שיווקיות אופרטיביות ומניבות, ועל כן תשקיעו בנקודה הזו.

אנליטיקס צריך להיות שתול באתר מהיום הראשון שהוא עולה לאוויר, וכבר מהיום הראשון חשוב מאוד להגדיר קהלים באנליטיקס לצורך ביצוע של קמפיינים לשיווק מחדש בעתיד. הקהלים שאנחנו בונים מאפשרים לנו לאחר מכן לבצע ללקוחות "שיווק מחדש" (או רימרקטינג בשמו האחר) – משמע, להמשיך להראות ללקוחות פרסומות שלכם גם אחרי שהם עוזבים את דף הנחיתה שלכם.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 9

 

#14 היו מקוריים: אל תעתיקו תכנים מאתרים אחרים

כחלק ממאמצי קידום אורגני של האתר שלכם (שנרחיב עליהם בטיפ מספר 20), תזדקקו לכתיבה של תכנים איכותיים וממוקדים לתחום העיסוק הספציפי של משרדכם. החשיבות וההשפעה של התכנים על הדירוג שגוגל תתן לאתר שלכם היא עצומה, ומהווה פקטור משמעותי במיקומו שלכם ובכמות הכניסות האורגניות שתקבלו.

וזוהי התורה בשתי שאלות פשוטות:

האם מותר להשתמש בתכנים מאתרים אחרים ולפרסם אותם באתר שלכם? לא!

האם מותר להעתיק את התכנים ולשנות אותם קמעה? גם לא!

האלגוריתם של גוגל יודע לאתר מקרים כאלו והוא עלול להעניש את האתר על כך. מכיוון שכותבי תוכן זולים נוקטים בשיטה הזו פעמים רבות, כדי לחסוך זמן וכסף, אתם חייבים להיות מודעים לנקודה הזו ולוודא טוב טוב שהתכנים שאתם מקבלים מקוריים ולא מועתקים. סגרו את זה היטב עם הספק שלכם לפני הכתיבה כדי למנוע נזק אפשרי לאתרכם.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 10

#15 בנו אתרי לווין לצורך קידום אורגני

אתרי לווין הם אתרים נוספים מלבד האתר שלכם, שמסייעים לכם לבנות רשת של אתרים שמפדבקים אחד את השני ו"מצביעים" אחד על השני, וכך למעשה מחזקים אחד את השני ומגדילים את היכולת לייצר מודעות למותג ולידים.

נסביר את הנקודה בעזרת דוגמא: ניקח משרד עורכי דין שעוסק בדיני משפחה ורוצה להתמקד בתחום הצוואות והירושות. המשרד כמובן מרים אתר אינטרנט ומקדם אותו בקידום אורגני וממומן, וזהו אתר שממותג כולו מקצה לקצה בנראות של המשרד. אבל חוץ מהאתר, ניתן גם לבנות בלוג נוסף שעוסק כולו בתחום דיני משפחה, צוואות וירושות. באתר הזה יהיו מאמרים, כתבות, טיפים, מדריכים, וידאו ועוד. האתר הזה ישלח תנועה לאתר האב של המשרד ועל ידי כך יחזק אותו במיקומים האורגניים.

נביא דוגמא נוספת: היכנסו לבקר באתר https://www.shtik-ads.co.il/ – זהו אתר לווין של שטיק מדיה שמסייע לנו לקדם את האתר הראשי שלנו. על ידי כתבות ומאמרים שאנחנו מקדמים באתר הלווין, אנחנו מקדמים את האתר הראשי וכך מגדילים את כמות הכניסות האורגניות האיכותיות.

ניהול פעילות וקמפיינים שיווק משרדי עורכי דין

#16 אל תשקיעו זמן בייצור חומרים שאף אחד לא קורא

אחד הדברים שחוזרים אצל כל עורכי הדין שאנחנו מלווים, היא השאלה לגבי כתיבת תכנים לבלוג, ניוזלטר או תכנים לפייסבוק. הרצון לייצר מאמרים שייתנו ערך לקהל היעד ויצליחו למצב באור חיובי את השותפים במשרד, הוא מובן. אך לפני שאתם מתחילים בהשקעה של זמן רב בחשיבה ובכתיבה של חומרים שיווקיים, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  1. האם יש לכם יכולת לייצר תכנים באופן רציף?
  2. האם יש לכם משהו מעניין להגיד?
  3. האם קהל היעד שלכם מקבל החלטה על סמך קריאת תכנים?

מענה לשאלות האלו יצליח לייצר לכם מיקוד בפעילות ולחסוך לכם זמן מיותר על כתיבה של תכנים שאף אחד לא קורא. דעו שאם אתם מתכוונים לכתוב תכנים לפייסבוק, במודל של פייסבוק כיום אם לא תשקיעו תקציב פרסום בפוסט, הוא לא יגיע לאף אחד.

חשוב לזכור שההחלטה על נושא כתיבת התכנים צריכה להתבצע אחרי בניית התוכנית האסטרטגית למשרד, שם במסגרת המחקר על פעילות המשרד, קהל היעד והסביבה העסקית, יוחלט גם בין היתר על נושא כתיבת התכנים.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 11

#17 בצעו מחקר מילות מפתח בגוגל

גוגל מאפשרת לכם לבצע מחקר מילות מפתח ולגלות אילו ביטויים אנשים מחפשים בתחום שלכם, באיזה נפח חיפושים ומה המחיר הממוצע שיעלה לכם קליק עבור פרסום על הביטוי הזה. זאת אומרת, שעוד לפני שאתם מוציאים ולו שקל אחד על הקמפיין, אתם יכולים להבין מה צפוי לייצר לכם תקציב הפרסום שהקצתם.

משרד פרסום מקצועי יידע להפיק תובנות רבות מהמחקר, ולדאוג שכבר כשהקמפיינים הראשונים עולים לאוויר, הם עולים בצורה טובה יותר, מדוייקת יותר ומכוונים להצלחה ולהמרות מהרגע הראשון. השימוש בכלי למחקר מילות מפתח של גוגל הוא חינמי ומתאפשר לכם על ידי כניסה לחשבון גוגל אדס. במידה ואין לכם חשבון, ההקמה היא גם חינמית, פשוט חפשו בגוגל "יצירת חשבון google ads" ופתחו חשבון פרסום. כדי לבצע מחקר אתם לא חייבים להזין פרטי חיוב או להתחייב לגוגל, רק להקים חשבון ולבצע מחקר. זה חוסך זמן, כסף ונותן תמונת מצב די מדוייקת לגבי הקמפיינים.

#18 קנו תוכן מקודם באתר מוביל

במידה ויש לכם ערך לתת לקהל הפוטנציאלי שלכם, ואתם רוצים לייצר מצב שבו יש מודעות למה שאתם כותבים ואנשים רבים נחשפים לתוכן, אתם יכולים לשקול לקדם את עצמכם באמצעות תוכן ממומן באתרים אלו. קנייה של תוכן תחסוך לכם את הצורך לכתוב בעצמכם את המאמר ותשים את המפתחות בידיים של איש מקצוע שזהו תפקידו.

לקידום ברשת התוכן למשרדי עורכי דין יש מספר יתרונות:

  • ממקם אתכם בפלטפורמה מובילה.
  • מישהו אחר כותב עליכם במקום שתכתבו על עצמכם.
  • מייצר לינקים איכותיים וחזקים לאתר.
  • מייצר רושם על לקוחות פוטנציאלים.

זכרו כי פרסום של הכתבה הוא רק חצי מהעבודה, המטרה שלכם היא שכמה שיותר אנשים רלוונטיים ייחשפו למהלך שלכם, ועל כן אנחנו ממליצים לשלב במהלך כזה גם מהלך של פרסום ברשת התוכן (ראו טיפ 19), הפצה בקבוצות וכמובן שליחה לרשימת המדוורים שלכם.

#19 צרו קמפיינים ברשת התוכן

לכל משרד עורכי דין יש הזדמנות להגיע לקהלים מדויקים, זאת באמצעות תוכן איכותי וממוקד שנותן ערך ומידע לקהל היעד, לבעיה שיש לו או לחומרים המקצועיים שהוא צריך. שיווק משרדי עורכי דין, שמעניקים מוצר שנחשב 'מוצר במעורבות גבוהה', החשיבות של קמפיינים בעזרת תוכן איכותי גדולה מאוד.

קמפיין ברשת התוכן מאפשר לכם לקחת מאמר שכתבתם או כתבה שכתבו עליכם, ולמקם אותה באתר תוכן נוספים ברחבי הרשת. כך למשל, כשגולש מגיע לחלק התחתון הכתבה, הוא רואה כתבות נוספות שעשויות לעניין אותו. מכיוון שהגולש כבר נמצא במצב רוח של קריאה, אם הכותרת שלכם תהיה מושכת ומעניינת, הוא עשוי להקליק ולהגיע למאמר שלכם.

שתי השחקניות המובילות בקטגוריה הן טאבולה ואאוטבריין ולשתיהן יש מוצרים נוספים ומעניינים לשיווק של משרדי עורכי דין, אך מוצר זה של שיווק בעזרת תוכן יכול לסייע לכם להגיע לקהל ממוקד ולתת לו ערך.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 12

#20 קידום אורגני לאתר משרד עורכי דין

בעוד הקידום הממומן של גוגל מאפשר לכם לייצר תנועה מהירה וממוקדת לאתר שלכם באופן כמעט מידי – בתשלום – קידום אורגני משמעותו פעילות שבה אתם מתאימים את האתר שלכם כך שגוגל תתן לו את הציון המקסימלי. למה? כדי להיות מוצגים בביטויים רלוונטיים לקהל הרלוונטי. אם לדוגמא, הביטוי "מיתוג עורכי דין" הוא בעל חשיבות עבור משרד שטיק מדיה, ואנחנו רוצים שעורכי דין שמחפשים את הביטוי יראו אותנו לפני כולם, אנחנו צריכים לגרום לגוגל להבין שהאתר שלנו הוא הכי נכון והכי מדוייק לעורכי דין שמחפשים מיתוג.

קידום אורגני ידוע בטראפיק האיכותי שהוא מייצר לאתר, ומשרדי עורכי דין רבים מנצלים את הכלי הזה כדי למקסם את כמות הלידים שהם מקבלים. זכרו, רוב הגולשים מקליקים על אחת מהתוצאות הראשונות (בממומן ובאורגני), ולכן חשיבות ההופעה שלכם במיקומים גבוהים בגוגל היא קריטית.

חשוב לזכור כי יש אתגר עצום בקידום של ביטויים גנריים ("עורך דין פלילי", "עורך דין נזיקין", וכדומה) בגוגל, מכיוון שאלו ביטויים שיש עליהם תחרות אדירה ויש משרדים שכבר שנים רבות מבצעים מגוון רחב של פעולות כדי לקבל ציונים אורגנים חזקים. אך בעמודה ממוקדת ובאיתור של ביטויי זנב ארוך, ניתן לאתר ביטויים שאפשר להשתלט עליהם ולהכניס מהם גולשים לאתר.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 13

#21 אל תבזבזו זמן על רשתות חברתיות אם הן אינן מועילות עבורכם

הרשתות החברתיות יצרו מהפיכה אמיתי בעולם ובעיקר בדרך שבה אנשים מתקשרים עם החברים שלהם. עם הצמיחה של הרשתות החברתיות, עסקים רבים נכנסו למעגל וגילו שהם יכולים לייצר לעצמם ערך רב – החל ממוניטין, קהל עוקבים וממליצים, וגם לקבל לקוחות חדשים ועבודה.

אך במקרים רבים, עורכי דין שמגיעים אלינו מתייחסים לפעילות ברשתות החברתיות – ובעיקר שיווק בפייסבוק – כמנדטורית ובלתי ניתנת לערעור, וזה לא המצב הנכון: הסקירה של הפעילות שלכם וההחלטה על הכלים הנכונים עבורה צריכים להתקיים בתחילת הפעילות, כשבונים את התוכנית ומבצעים אפיון עמוק לפעילות המשרד. למשרדי עורכי דין רבים, בתחומים מגוונים, הפעילות ברשתות החברתיות לא תייצר שום ערך מוסף וסביר להניח שבעיקר תבזבז זמן, כסף ותייצר תסכול לכשהפעילות לא תתרומם.

מה הסיבה לכך? החל מכך שיכול להיות שקהלי היעד שלכם לא מחפשים אחרי השירות שלכם ברשתות החברתיות, דרך תחום העיסוק של הלקוחות שלכם ועד השירות אותו אתם מעוניינים לקדם – כל אלו ישפיעו באופן ישיר על ההחלטה האם כדאי לקדם את המשרד במדיה החברתית.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 14

#22 פעילות בקבוצות פייסבוק

השינויים התמידיים בעולם הדיגיטלי מתרחשים במקביל בכל הפלטפורמות וגם, כמובן, בפייסבוק. בתקופה האחרונה פייסבוק הולכת ומגדילה את הכוח של בעלי קבוצות, מתוך נקודת מבט חדשה שתופסת את פייסבוק כרשת קהילתית. כיום הפעילות בקבוצות נחשבת חזקה וערה, והיא שרדה את המשברים שפייסבוק חוותה בערוצים אחרים מול הממשל האמריקאי והאירופאי.

שקלו האם יש לכם ערך לתת ללקוחות על ידי בניית קבוצה משלכם. אם יש לכם יכולת כתיבה, מענה לאנשים ומתן ערך ופעילות בקבוצות, יכולה לתת לכם כוח גדול מאוד בידיים ולאפשר לכם בעתיד לייצר נכס מניב ואיכותי. כלי הפרסום שפייסבוק מייעדת לבעלי הקבוצות הופכים את הנקודה הזו לנקודת מפתח אמיתית עבור המשרד שלכם.

#23 חתכו פעילות בפלטפורמות שאין לכם יכולת או זמן לנהל

אין לכם יכולת לכתוב ניוזלטר באופן קבוע ולשלוח אותו אחת לתקופה ללקוחות? אל תיצרו ניוזלטרים. אין לכם יכולת לכתוב בבלוג באופן רצוף? אין לכם יכולת להעסיק איש מקצוע שיכתוב עבורכם? אל תכתבו. אין לכם יכולת לנהל קבוצת פייסבוק ולתת ערך ויעוץ לאנשים? אל תתחילו עם זה.

מה אנחנו רוצים להגיד? כשאתם שמים לעצמכם מטרות שאתם לא יכולים לעמוד בהן, אתם מכניסים את עצמכם למצב כשל עוד מההתחלה, וסביר להניח גם למצב של תסכול מתמיד על כך שאתם לא מצליחים לעמוד במה שהתחייבתם אליו. תמקדו את המאמצים  בפעילויות שיכולות להניב לכם ערך ושאתם מסוגלים להוציא אל הפועל, פעולות שניתחתם וראיתם שיש להן פוטנציאל עסקי ושהן עומדות בקנה אחד עם הגשמה של חזון ומטרות הפירמה.

#24 הגיעו לכנסים ואירועים בתחומכם בהם תוכלו לפגוש לקוחות פוטנציאלים 

כמות המפגשים, הכנסים, המיטאפים והסדנאות שקיימים היום בארץ היא עצומה – וזו דרך מצוינת עבורכם לפגוש אנשים חדשים, להתערבב בשוק, לשמוע על חידושים וכמובן לבוא במגע עין בעין עם לקוחות פוטנציאלים. ערכו מיפוי של כנסים וסדנאות באזור שלכם, תקראו מה הם האירועים המובילים בתחום שמושכים אליהם אנשים, ותדאגו גם אתם לראות ולהיראות וכמובן לפרסם את שם המשרד שלכם בפי כל.

אתם יכולים גם לשקול לקנות זמן אוויר במפגש, ולעלות לדבר מול קהל ולדבר על מקרים מעניינים מתחום העיסוק שלכם. לדוגמא, אם אתם עוסקים בתחום של צוואות, אתם יכולים ללכת למיטאפים של סטארטאפיסטים שהם קהל עם הכנסה מצוינת ויכולות כלכליות, ולהסביר להם למה הם חייבים לדאוג לבני המשפחה שלהם לכל מקרה שלא יהיה. אם תצליחו לייצר הרצאה עם ערך ולהעביר אותה בצורה טובה, סביר להניח שגם תצליחו לייצר לידים רלוונטיים.

 

#25 בנו רשימת תפוצה

רשימת תפוצה היא דרך מצוינת לתת ערך ומידע לקהל עוקבים שתחום העיסוק שלכם מעניין אותו. הן יכולות לשמש אתכם במספר ערוצים, ולרוב ככל שהקהל שנמצא ברשימה הזו איכותי וממוקד יותר, וככל שהתכנים שלכם יהיו נכונים עבורו וייתנו לו ערך, כך שם המותג שלכם יקושר אצלם לערכים חיובים שיסייעו לכם לעלות על השולחן ולקבל הזדמנות ברגע הנכון.

לדוגמא, משרד עורכי דין שמתמחה בתחום המטבעות הקריפטוגרפים ושולח אחת לשבוע עדכונים וסיקורים על הנעשה בשוק וההתפתחויות המשפטיות. ככל שהערך שהוא נותן ללקוחות שלו גבוה יותר, וככל שהוא מצליח לייצר רושם מקצועי חזק, כך סביר להניח שהמשרד יתחיל לקבל פניות ממוקדות מהפעילות.

את הרשימות מתחילים לבנות ממש מהיום הראשון של הפעילות, אם על ידי הרשמה בפייסבוק, דפי נחיתה או על ידי מתן מדריכים ושליחת אנשים להירשם לאחר צפייה בסרטונים. כל אחת מהדרכים הללו היא אופציונאלית לצבירת קהל ממוקד ורלוונטי, שאתם בהחלט רוצים להיות איתו בקשר רציף.

#26 העסיקו עובד או משרד חיצוני לטיפול בלידים

אחרי כל ההשקעה במיתוג, בשפה, באתר, דפי נחיתה, בקופירייטינג ובבניית הקמפיינים, מגיע אחד השלבים החשובים ביותר בפעילות השיווקית שלכם – קבלת לידים מהקמפיינים.

משרדי עורכי דין רבים חיים על הלידים שהם מקבלים ונלחמים על כל ליד וליד במטרה להפוך אותו ללקוח במשרד, וזה אתגר. התחרות העצומה והיכולת של הלקוח לפנות למתחרים שלכם בו זמנית, הופכת את כל נושא הטיפול בלידים לנושא חשוב מאין כמותו.

החל מהזמן שעובר עד שחוזרים לליד, דרך השאלות הנכונות ששואלים וההכוונה המקצועית הנכונה שתגרום ללקוח בסופו של דבר לבחור בכם ולא במשרד אחר – כל אלו יוכלו להיות מבוצעים בצורה הטובה ביותר על ידי איש מכירות שהמומחיות שלו היא לטפל בלקוחות והתנגדויות, והכי חשוב – להביא את הליד לפגישה ולהפוך אותו לבסוף ללקוח משלם. אם אתם או עורכי הדין האחרים במשרד אמורים לבצע את השיחות והמכירות הטלפוניות, קראו גם את הטיפ הבא.

שיווק משרדי עורכי דין - 29 טיפים שיווקיים שכל משרד עורכי דין חייב ליישם 15

#27 שלחו את עורכי הדין במשרד להכשרה שיווקית / עסקית / מכירתית

כמו שעריכת דין זה מקצוע שיווק באינטרנט זה מקצוע, גם מכירות זה מקצוע, וכמובן שיש לו השפעה מכריעה על כמות העסקאות שתצליחו לייצר מכל פעילות פרסומית שתעשו. בפגישות רבות שאנו בשטיק מדיה מקיימים עם משרדי עורכי דין, אנו שומעים את משפט המחץ "אני סוגר 9 מתוך 10 פגישות שמגיעות למשרד!", אך לעיתים זהו משפט שיש בו הגזמה ואף יותר מכך – יציאה מנקודת הנחה שקל לשכנע לקוח לבוא לפגישה.

אם אתם מנהלים קמפיינים למשרד ואתם רוצים לתת מענה ללידים בתוך המשרד, תעשו לצוותים שלכם הדרכות מכירות. זה חשוב ויסייע להם להתמודד עם התנגדויות טלפוניות. בנוסף, זה יעלה את כמות הפגישות וסביר להניח שגם את כמות העסקאות שתצליחו לייצר מהקמפיינים.

 

#28 צלמו סרטונים בתחום העיסוק של המשרד

הכוח של הסרטונים כיום וההשפעה שלהם על הגולש הוא עצומה. היכולת להנגיש לקהלי היעד שלכם מידע עם ערך רב עבורם, בצורה נעימה וקלילה יותר מאשר קריאת טקסטים, מייצרת משחק שונה לחלוטין שבו אתם יכולים לבלוט מול משרדי עורכי דין אחרים. אנשים לא אוהבים לקרוא ורובם סורקים מידע בחיפוש באינטרנט, ולכן סרטון יכול להיות פתרון יעיל ואיכותי להעברת מסרים ממוקדים.

שימוש בסרטונים יכול להיעשות בכמה רמות, החל מסרטונים שיווקיים שמתארים את השירותים במשרד, דרך מידע וטיפים משפטיים בתחום העיסוק שלכם וכלה בטיפים שיכולים לתת ערך אמיתי לגולשים ולגרום להם לייצר זיקה למשרד שלכם.

האמת היא שמשרדים רבים פשוט מתעצלים לעשות את זה, או לחילופין מתביישים מהמצלמה ולא מסוגלים לעמוד מולה. אבל גם לזה יש פתרונות. קחו בחשבון, שעבודה עם סרטונים מעבירה מידע קשה לקריאה, בצורה מהירה וברורה.

#29 השתמשו בבוטים ואוטומציות

שימוש בבוטים הפך לנפוץ ביותר ומהווה כלי חשוב מאוד בפעילות הדיגיטלית של היום.

בוטים יכולים לאפשר לנו מספר דברים:

  1. שיחה עם לקוחות בשעה שאין לנו מענה במשרד.
  2. שיחה עם לקוח באופן מידי וללא המתנה.
  3. מתן מידע וערך ללקוח.
  4. שמירה וצבירה של דאטה על לקוחות.
  5. בירור הצרכים של הלקוחות לפני השיחה עם נציג מכירות / צוות המשרד.
  6. שליחת תזכורת לפני פגישה.
  7. שליחת מייל מסכם אחרי פגישה.

עבודה עם בוטים חוסכת זמן ובמקרים רבים אף כוח אדם, ועל כן – אם אתם רוצים להיות שונים ומיוחדים ולבלוט מול משרדי עורכי דין אחרים – קחו את הנקודה הזו קדימה ותחשבו איך אתם יכולים להנגיש את עצמכם ללקוחות שלכם, גם כשאתם כבר לא זמינים והלקוח גולש באתר ורוצה לקבל מידע ומענה.

המספר הנוסף – טיפ #30

קחו צעד עכשיו!

העולם מתחלק לאלו שמדברים ואלו שעושים, מעיזים ומבצעים מחקר על מנת לקחת החלטה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם. שוק היעוץ המשפטי עולה על גדותיו, ולמי שרוצה להצליח אין את הפריבילגיה לשבת על הגדר ולחכות שדברים יקרו בשבילו. את הגאולה צריך להביא, ויפה שעה אחת קודם.

מהם כלי השיווק הרלוונטים למשרדי עורכי דין?

כלי השיווק הרבים והמגוונים הקיימים כיום, מאפשרים למשרדי עורכי דין להיות יצירתיים בדרך הפרסום שלהם אל מול הלקוחות. כלי השיווק הרלוונטים ביותר הם כמובן גוגל ופייסבוק, בתור הפלטפורמות המובילות בישראל, אך גם קמפיין ברשת התוכן וביוטיוב עשויים להיות אפקטיביים ביותר למשרד שלכם.

האם יש הבדל בקידום בין תחומי ההתמחות השונים?

בוודאי. לכל תחום התמחות של משרדי עורכי דין ישנה דרך שיווק שונה, שפה שונה וכמובן התייחסות שונה מבחינת קריאייטיב, קופירייטינג וצורת הקידום. משרדים בתחום האזרחי יקודמו אחרת מתחום הנדלן, שיקודמו אחרת מתחום הנזיקין או הפלילי.

האם ניתן לשווק באינטרנט בהתאם לכללי האתיקה?

שיווק משרדי עורכי דין חייב להיעשות בהתאם לכללי האתיקה ותוך שמירה על שפה מדוייקת וברורה. משרד שטיק מדיה מלווה משרדי עורכי דין רבים בניהול קמפיינים באינטרנט ואף הרצה בלשכת עורכי הדין על נושא האתיקה הפרסומית מספר פעמים.

שיווק משרד עורכי דין מתאים לגוגל או לפייסבוק?

כמו שיש שוני בין משרד למשרד ובין תחום התמחות לתחום התמחות, כך גם הבחירה בין פייסבוק לגוגל תעשה אחרי בחינה מדוקדקת של פעילות המשרד, המטרות שלו, היעדים שלו והתחומים לקידום. ישנם משרדים רבים שמקבלים תוצאות בגוגל וגם בפייסבוק, ומשרד פרסום איכותי יידע לבצע יחד איתכם אפיון מלא לתהליך לצורך עמידה במטרות המשרד.

רוצים שנעזור לכם ​לייצר יותר הכנסות?


    4.2/5 - (4 votes)

    מומחים בהגדלת מכירות ולידים לחברות
     

      לא תודה יש לי יותר מדי כסף
      close-link
      Call Now Button